ایسنا نوشت:

معاون اجرایی و امور انتخابات با تاکید بر بی‌طرفی شورای نگهبان در برگزاری انتخابات، گفت: شورای نگهبان اصولا به وظایف قانونی خود عمل کرده و وارد بحث‌های جناحی نمی‌شود و همین امر باعث شده اعتماد به شورای نگهبان حفظ شده و حتی افزایش یابد.

سیامک ره‌پیک با حضور در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک ولادت با سعادت امیر المومنین امام علی (ع) گفت: اگر در مواردی نسبت به شخص و جریان سیاسی خاصی برخوردی صورت می‌گیرد و از سوی شورای نگهبان برخی رد صلاحیت می‌شوند، باید تبیین شود که شورای نگهبان تنها وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد و اشخاص یا جناح‌های سیاسی برای شورای نگهبان تفاوتی ندارند و با همه افراد و جناح‌ها با معیار قانون برخورد می‌شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان تابع قانون و سیاست‌های رهبری است و اصل انقلاب را مراقبت می‌کند و این اصول باید در رفتار، گفتار و نوع منش همه عوامل شورای نگهبان نمود داشته باشد.

او گفت: در دوره‌ای اشخاص منتسب به فتنه، کاندیدا شدند که صلاحیت برخی از آنها رد شد یا افراد منتسب به جریان‌های انحرافی وارد صحنه شدند که صلاحیت آنها احراز نگردید. اکنون نیز اگر جریان دیگری فعال شود و افراد فاقد صلاحیت را به صحنه انتخابات بفرستد، به همان شکل عمل خواهیم کرد و بر اساس قانون با آنها رفتار خواهد شد.

ره‌پیک ادامه داد: شورای نگهبان حافظ مبانی انقلاب، کشور، سلامت انتخابات و رای مردم و اصول قانون اساسی است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان در این دوره همچون گذشته به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کرد و علی‌رغم تبلیغات گسترده شبکه‌های مخالف نظام مبنی بر این که شورای نگهبان فرد مورد نظر خودش را از صندوق بیرون خواهد آورد؛ همگان شاهد بودند که شورای نگهبان با دقت بسیار زیادی تنها به وظیفه قانونی خود عمل کرد و تحت تأثیر این اتهامات بی اساس قرار نگرفت. این امر باعث افزایش اعتماد مردم به شورای نگهبان شد.

او به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: این دو انتخابات هر کدام به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردارند. باید از اکنون شرایط و چالش‌های احتمالی انتخابات آینده در سراسر کشور شناسایی شود تا برای عبور از این چالش‌ها و برگزاری انتخابات سالم و پرشور آماده باشیم.

ره‌پیک گفت: سال 1393 فرصت مناسبی است که برخی نواقص موجود در کارهای بخش‌های مختلف اجرایی شورای نگهبان رفع شود. باید دقت کرد که امور شورای نگهبان به صورت شفاف و کامل صورت بگیرد.

او با بیان این که نیت ما این است که در بخش نظارت با افراد سالم انتخابات سالم برگزار نماییم، ابراز امیدواری کرد: شورای نگهبان با تلاش و دقت همه عوامل خود همچون گذشته در چارچوب وظایف قانونی خود حرکت کرده و از نظام اسلامی و رأی مردم حفاظت و صیانت نماید.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    55 5
    مي ريم كه داشته باشيم يك مجلس سرتاپا اصولگرا را، حالا ببينيد كي گفتيم
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    4 11
    به نظرم چه عوامل فتنه و چه خانم فائزه و سبز و بادمجانی و ... بحث دستور به شغال برای دویدن و به سگ برای گرفتن است. اگر عامل فتنه واقعی بود چرا محاکمه و اعدام تابحال نشده اند و چند وقت دیگه ازاد میشوند و مثل نلسون ماندلا میشوند.
  • ن م IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    11 1
    بابا یه عده رو شما عزیزان شورای نگهبان که خبره و سرامد ملت هستین، رو انتخاب کنید و بزارید تو مجلس و این همه هزینه انتخابات و رای گیری و تبلیغات و اسراف نشه بخدا بهتره. برای چی دیگه هر دو سال یکباربا احتساب انتخابت ریاست جمهوری انتخابات و رای گیری و این همه هزینه رو گرده ملت میزارید؟