هشدار پلیس درباره ترفند کلاهبرداران بازار خودرو: مراقب باشید ماشین چپی را به اسم صفر نفروشند

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور نسبت به سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران در بازسازی خودروهای واژگون شده و تصادفی و فروش آنها به جای خودروهای سالم هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور؛ سرهنگ سعید روحی گفت: متاسفانه اخیرا تعداد زیادی از خریداران و متقاضیان شماره گذاری خودرو حین تعویض پلاک متوجه سوء استفاده فروشندگان خودرو شده اند. این افراد عمدتا خودروهایی را خریداری کرده اند که مدل بالا محسوب می شوند و از لحاظ ظاهری تمامی مشخصات خودروهای صفر یا در حد صفر را دارند و صرفا بخاطر ظاهر بی عیب و نقص آن، خریدار به دلیل از دست ندادن خودرویی بی عیب از نشان دادن خودرو به کارشناس خودداری می کند.

او در ادامه حضور اشخاص سوم را در اینگونه معاملات دسیسه ای از سوی فروشنده اعلام کرد و گفت: در اینگونه معاملات فروشنده با دادن شماره همراه اعتباری در آگهی های روزنامه ها و قرارهای خیابانی با خریدار، خودرو را به رویت او می رساند. تعدادی از همدستان فروشنده نیز به عنوان خریدار وارد معامله می شوند و با بازار گرمی و معرفی خود به عنوان کارشناس، صافکار یا مکانیک و تعریف و تمجید از خودرو و قیمت پایین آن، با دادن وعده پرداخت مبلغ بیش از درخواست فروشنده سعی در گمراه کردن و وسوسه خریدار می کنند.

به گفته رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور از آنجایی که خریدار هم بازارگرمی این افراد را می بیند و این معامله را برد تلقی می کند، بدون اینکه خودرو را به رویت کارشناس برساند آن را خریداری کرده و متاسفانه بعد از خرید و عادتا در مراکز شماره گذاری متوجه اشتباه خود می شوند.

روحی گفت: فروشندگان خودروهای مذکور را با قیمتی اندک کمتر از مدل مشابه بدون تصادف آن آگهی می کنند و همین مسئله بسیاری از خریداران را وسوسه می کند، در حالی که خودروهای واژگون شده حدودا یک چهارم قیمت خود را از دست می دهند. افراد سودجو به بهانه هایی مثل سفر و احتیاج مالی حتی از نوشتن قولنامه نیز خودداری می کنند و مدعی هستند به دلیل نیاز فوری و شدید مالی خودروی خود را زیر قیمت بازار می فروشند که همین مساله باعث وسوسه بسیاری از خریداران می شود.

 

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    56 3
    اینجانب "کوروش درخشان " ایده پرداز ملی ، هرچه به پلیس اصرار می کنم تا کارت شناسایی وسائط نقلیه را بصورت کارت هوشمند نظم و سامان دهند گوش نمیکنند.
    • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      3 0
      بوبابا دلنت خوشه به بهانه کارت هوشمند سربازی وگواهینامه نفری 30 تومان از ملت گرفتند خدانکنه بخواند اینکار را بککند جیب مردما خالی کنند
  • علی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    52 0
    دقیقا این اتفاق برا من افتاد اما با زرنگی گولشون رو نخوردم اکثرا تو بلوار درختی شهرک غرب قراراشون رو می زارن
  • محمدرضا A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    4 0
    اتفاقا بسياري از نمايشكاه داران اتومبيل اقدام به فروش خودرو دسته دوم به جاي خودرو صفر كيلومتر مي كنند و در صورت اعتراض خريدار با تهديد از جانب فروشنده مواجه ميشوند ،اين روند در بسياري از نمايشكاهها اتفاق مي افته و هيج نهادي هم از حقوق خريدار دفاع نميكنه،متاسفانه كلاهبرداري نه فقط در خيابان بلكه در نمايشكاهها هم صورت ميكيرد و در صورت اعتراض با تهديد و ارعاب مواجه ميشويم بي قانوني تا كي؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    5 0
    اینجا ایران است.مواظب نباشی سه سوت یا کلاهت را برداشتن یا کلاه گشاد سرت گذاشته اند.اینجا ایران است.وقتی دولت و شرکتهای دولتی از مردم سو استفاده می کنند مثل قضیه همین فروش خودرو به تعداد محدود و تحویل یک ماهه که مردم طمعکارمون صف کشیدند و به طمع فروش گرانتر، خودروها رو خریدن و الان خودروها دستشون بدجوری باد کرده و باید به زیر قیمت بفروشند.این وسط دولت و خودروساز باز کلی سود بردند و سر مردم کلاه رفت مثل قضیه حساب طلای یک بانک مشهور و یا فروش سکه گرونتر از بازار توسط دولت و یا فروش سیم کارتها یا فروش دلار به 3 برابر قیمت توسط دلالان بانک مرکزی و...
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    3 0
    این اتفاق چند روز پیش برای من افتاد ولی اینقدر زرنگ و با تجربه نبودم که قبل از خرید متوجه بشم. الان هم چند میلیون سورن را گرونتر خریدم