تسنیم نوشت:

منابع رسانه‌ای از کشته شدن دست کم ۷۹ تن و زخمی شدن ۱۴۱ نفر دیگر در درگیری‌های بنغازی خبر دادند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه العهد، یک مقام مسؤول در وزارت بهداشت لیبی عصر روز گذشته (27 اردیبهشت) از کشته شدن دستکم 79 تن و 141 زخمی در پی درگیری بین گروههای مسلح وابسته به «خلیفه حفتر» فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی و شبه نظامیان خبر داد.
«عبد الله الفیتوری» مسؤول وزارت بهداشت در منطقه الشرقیه گفت: آمار کشته شدگان به 79 تن و زخمی ها به 141 تن رسیده و مجروحان و اجساد قربانیان به پنج بیمارستان انتقال داده شده است.
این در حالی است که پیش از این سخنگوی وزارت بهداشت لیبی از 37 کشته و 139 زخمی خبر داده بود.
از سوی دیگر ارتش لیبی روز گذشته پس از درگیری‌های خونین روز جمعه بین یک گروه طرفدار ژنرال "خلیفه حفتر"، فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی و شبه نظامیان در شهر بنغازی، بر فراز آسمان این شهر منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد.
فرماندهی ارتش لیبی اعلام کرد که نیروهای ارتش هرگونه هواپیمایی که این ممنوعیت را نقض کند هدف قرار می‌دهند. پرواز ممنوع در شهر بنغازی و حومه آن اعلام شده و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
این در حالی است که فرودگاه بنغازی نیز روز گذشته به مدت یک ساعت بسته شد.
«عبد الله الثنی» نخست‌وزیر موقت لیبی تحرکات نظامی در بنغازی را غیر قانونی دانسته است.
لیبی از زمان سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور مخلوع این کشور، از دخالت شبه نظامیان در اداره امور کشور رنج می‌برد و دولت تاکنون با گذشت چهارسال نتوانسته است امنیت و ثبات را به این کشور باز گرداند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =