نسیم نوشت:

مدیرامور اعتباری بانک مسکن با اشاره به این‌که محدودیتی در تامین تسهیلات مسکن مهر نداریم، گفت:متاسفانه بنیاد مسکن توقع جدید ایجاد کرده و انتظار تامین تسهیلات را دارد، اما بانک مسکن متعهد به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر است.

ذبیح‌الله نعمتی اظهار کرد: با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکاتبات زیادی داریم، اما به‌طور کلی قرار شده که بانک مسکن از محل خط اعتباری بانک مرکزی به میزان ۴۵۰ هزار میلیارد ریال و از محل وصولی تسهیلات طرح مهر طی سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ نسبت به تامین منابع مسکن مهر اقدام کند.

وی تصریح کرد:‌ تاکنون محدودیتی در پرداخت تسهیلات ایجاد نکرده‌ایم، اما بارها گفته‌ایم قرارداد جدیدی منعقد نمی‌کنیم چرا که باید به تعهدات قبلی پایبند باشیم.

وی ادامه داد:‌ آنچه بنیاد مسکن می‌خواهد قراردادهای جدید است که در تعهد بانک مسکن و دولت نیست. بانک مسکن باید قراردادهای قبلی پروژه‌های مسکن مهر را که ثبت موقت شده، انجام دهیم.

مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک مسکن یادآور شد: حدود ۱.۲ میلیون واحد مسکن مهر نیمه‌کاره داریم که اگر هر کدام از آن‌ها به‌طور میانگین دو میلیون تومان متمم بخواهند در مجموع ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است.

نعمتی تاکید کرد: بنابراین عملا توقع دوستان، توقع به جایی نیست. باید پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم تا به سامان برسند و نباید با دادن نامه توقع ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این‌که بانک مسکن و دولت متعهد به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قبلی مسکن مهر هستند،‌اظهار کرد: از این رو نباید تعهد جدید ایجاد کنیم. در واقع نباید برای مردم توقع جدید ایجاد شود تا تعهدات قبلی تکمیل و به سامان برسد.

وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن مهر هیچ محدودیتی ندارد و به تعهدات باقیمانده مسکن مهر پایبند است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =