نسیم نوشت:

بهروز کمالوندی در گفتگو با خبرنگار «نسیم» در واکنش به ادعای برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از توضیحات ایران در خصوص بند هفتم توافقنامه اخیر هفتگانه قانع نشده است اظهار داشت: روند کار بدین ترتیب است که ما درباره موضوعات اطلاعات می‌دهیم و آن‌ها گاهی اطلاعات بیشتری می‌خواهند که این روند روندی منطقی است و کسانی که ادعا می‌کنند آژانس از اطلاعات ایران قانع نشده است، در حال دادن اطلاعات غلط هستند.

وی ادامه داد: آن‌چه مهم است ایت است که روند همکاری ایران و آژانس روندی کاملا طبیعی دارد و موضوع در مسیر پیشبینی شده در حال پیشرفت است و مذاکرات حول بندهای هفتگانه در جریان است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: طبیعی است که ما گاهی اطلاعاتی به آژانس بدهیم و آن‌ها خواستار اطلاعات تکمیلی شوند ولی این به این معنی نیست که ما از دادن اطلاعات خودداری کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به بازرسی‌های اخیر بازرسان اژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران افزود: بازرسان در صحبت‌های خود رضایتشان را اعلام کرده‌اند و ما انتظار داریم گزارش آتی مدیرکل آژانس در خصوص همکاری‌های اخیر ایران با آژنس هم گزارش مثبتی باشد.

کمالوندی همچنین با اعلام خبر برگزاری جلسه بین کارشناسان ایران و آژانس خاطرنشان کرد گفتگوهای بین ایران و آژانس بصورت روزانه ادامه دارد.

گفتنی است، خبرگزاری انگلیسی رویترز اخیرا در خبری ادعا کرده است که ایران و آژانس درخصوص موضوع هفتم توافقنامه اخیر که به موضوع چاشنی‌های انفجاری (EBW) اشاره دارد به نتیجه مورد نظر دست نیافته‌اند و آژانس خواستار ارائه توضیحات بیشتری از ایران شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =