نسیم نوشت:

کارن ابری‌نیا، مدیرکل دفتر آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم، با بیان اینکه دانشگاه مربوط به آقای عارف موافقت اصولی خود را از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم دریافت کرده است، افزود: این دانشگاه در سال ۸۴ از شورای گسترش آموزش عالی مجوز گرفته و هیأت موسس آن، در زمان دریافت مجوز معرفی شده‌اند؛ اما با توجه به اینکه چندین دانشگاه با نام «خوارزمی» در کشور وجود دارد، نام این دانشگاه باید تغییر کند؛ همچنین این دانشگاه باید مشخصات فضای فیزیکی لازم را نیز به دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم معرفی کند و بعد از تایید فضای فیزیکی، این دانشگاه می‌تواند درخواست راه‌اندازی رشته را به شورای گسترش آموزش عالی ارائه دهد.

مجوز اعطا شده به این دانشگاه به صورت عام بوده است و هیات موسس این دانشگاه نیز هنوز زمینه فعالیت خاصی را برای این دانشگاه اعلام نکرده‌اند. مراحل قانونی راه‌اندازی این دانشگاه باید به طور کامل طی شود و اگر روال قانونی طی شود، پیش‌بینی می‌شود که فعالیت آن از سال آینده آغاز شود و با توجه به عدم انجام فعالیت‌های قانونی و زیرساختی، به نظر نمی‌رسد که فعالیت این دانشگاه به مهرماه امسال برسد.

در صورتی که دانشگاه بخواهد در گروه فنی و مهندسی فعالیت کند، باید در ابتدای تاسیس به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی توجه کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =