ایرنا نوشت:

فدریکا موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا به مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران وگروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت که امکان واقعی رسیدن به یک توافق نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.

به  نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه ایتالیا، موگرینی در سخنانی در شورای روابط خارجه آمریکا در نیویورک افزود: در زمینه امکان واقعی رسیدن به یک توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران تا جولای آینده خوشبینم و معتقدم که پس از دستیابی به یک توافق نهایی، اوضاع در منطقه خاورمیانه نیز تغییر خواهد کرد.

وزیر خارجه ایتالیا تاکید کرد: ایران می‌تواند نقشی مثبت در منطقه خاورمیانه ایفا کند.

موگرینی در سفر به آمریکا در باره موضوع‌های مختلف بین‌المللی، بحران اوکراین، سوریه، برنامه هسته‌ای ایران، دو تفنگدار بازداشت شده ایتالیایی در هند و بی ثباتی سیاسی در لیبی با مقام‌های آمریکایی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، مواضع تهران و گروه ۱+۵ در چهارمین دور از مذاکرات هسته‌ای در وین از یکدیگر فاصله داشته و این دور از مذاکرات بدون هیچ پیشرفت محسوسی پایان یافت.

هدف از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) که از ماه فوریه گذشته آغاز شده دستیابی به یک توافق دراز مدت و نهایی تا روز ۲۰ ماه جولای (۲۹ تیرماه) است، توافقی که وزیر خارجه ایتالیا به آن خوشبین است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =