حمید سوریان می گوید داوران دوست نداشتند ایران قهرمان جام جهانی شود.

مهدی شیروانی:یک جورهایی مثل آرش کمانگیر؛هرچه زور درتوان داشت را خرج کرد تا ایران مقابل روسیه بازنده نباشد.حمید مصدوم بود.اصلا قرار نبود در فینال کشتی بگیرد.اما وقتی پای ایران به میان آمد هر طور شده بود خودش را آماده رقابت کرد.از چسب های زیادی که به پشتش زده بود به راحتی می شد فهمید که چه دردی می کشد با این حال سوریان هرگز ناامید نشد.به میدان آمد،فن کمر زد و در خاک حریفش را به زانو درآورد تا زحمات چندین ماهه خودش و کادر فنی به باد نرود.او از جان مایه گذاشت و از جان برای ایران و ایرانی خرج کرد.به همین دلیل هم بود که پس از شکست دادن حریف روسی اش نقش بر زمین شد و دیگر توان حرکت کردن نداشت.نابغه کشتی فرنگی جهان یک روز پس از قهرمان شدن ایران و گرفتن انتقام شکست سال قبل  مقابل روس ها پاسخگوی سوالات خبرورزشی بود.او از کشتی های سختی که گرفت حرف زد و از اینکه داورها نمی خواستند ایران قهرمان جام جهانی شود.

 داوریهای فینال خیلی بودار و یک طرفه بود این موضوع شرایط را برایت سخت نکرد ؟

از همان مسابقه اول جلوی آذربایجان وقتی داوران امتیاز مرا ندادند فهمیدم به مشکل می خوریم . گویا همه چیز دست به دست هم داده بود تا ما قهرمان نشویم . فقط خدا به ما لطف کرد که شرمنده این مردم خوب نشدیم .اگر لطف خدا نبود با این داوری ها بدون شک قهرمان نمی شدیم.

 با این قضاوتها ، به نظرت بیشتر از همه امید نوروزی متضرر نشد ؟

متاسفانه این یک واقعیت تلخ است که سر امید نوروزی را جلوی علاقمندان کشتی بریدند. شاید در مسابقات خارج از کشور بگوئیم چون کسی را در فیلا نداریم از حق ما دفاع کند این بلا را سرمان می آورند ولی وقتی در تهران و جلوی چشم این همه جمعیت امتیاز ما را به حریف می دهند یا داوران اصلا اجازه نمی دهند که امید نوروزی اجرای فن کند و تا او مایه فن را جمع می کرد بلافاصله سوت زده و کشتی را قطع می کردند واقعا نمی دانم چه باید گفت .

 گویا نمی خواستی در فینال کشتی بگیری ، چه شد که از تصمیمت منصرف شدی ؟

 من مدتهاست که کتفم مصدوم است. تا قبل از فینال هم با تلاش پزشکان کشتی گرفتم . این مصدومیت وادارم کرده بود تا در فینال کشتی نگیرم ولی وقتی در مانیتور سالن تمرین این همه مردم مشتاق و عاشق کشتی را دیدم به احترام آنها و برای این که بچه های تیم دلسرد نشوند وظیفه خودم دانستم که با تمام وجود بجنگم . خدا را شکر که به رغم بعضی اقدامات عجیب و غریب ، باز هم بچه ها روحیه خودشان را نباختند و با تمام وجود جنگیدند که خدای مهربان هم به ما کمک کرد تا شرمنده مردم نشویم .

هنگام قهرمانی روی سکو نبودی ، آیا دلیل خاصی داشت ؟

محمد بنا و کادر فنی بیش از 6 - 5 ماه برای این تیم زحمت کشیده بودند و جایشان روی سکو واقعا خیلی خالی بود . نبود او را همه ما حس می کردیم و من به احترام او نتوانستم روی سکو بروم .

 چند روز دیگر مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برگزار می شود ، آیا تو کشتی می گیری ؟

فشار تمرینات و حاشیه های آزاردهنده جام جهانی باعث شده تا فعلا فقط به استراحت و تجدید قوا فکر کنم و راجع به این سوالات اجازه دهید بعدا حرف می زنیم . 

 با شرایطی که کشتی فرنگی با آن دست به گریبان است با چه تدبیری می توان این مشکلات را حل کرد ؟

 فعلا باید صبر کرد . اول ببینیم تصمیم فدراسیون چیست ؟ تکلیف کادر فنی ، مربیان تیم ملی و خود ما روشن شود بعد از آن برای خارج شدن از مشکلات فکر کرد . فعلا هم مهم ترین موضوع استراحت و تجدید قواست که فرصت فکر به بقیه مسائل را به من نمی دهد .

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    60 0
    افرین به این رعایت کردن رسم استاد و شاگردی و ارج نهادن به ارزشها و زحمات مرد کشتی فرنگی ایران محمد بنا
  • بهمن A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    41 0
    ماشاءالله به غیرت و همت حمید سوریان .... اگر کشتی فینال را نمی گرفت و برنده نمیشد سرنوشت قهرمانی تغییر کرده بود .
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    21 72
    آقای سوریان از احمدی نژاد و واردات خودرو چه خبر؟ چیزی بهش تقدیم نمی کنی؟
  • مجید IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    50 0
    آفرین قهرمان/ نشان دادی ایرانی با غیرتی هستی/ درود به همه کشتی گیران
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    19 77
    همین روزا مدالاشو به روحانی تقدیم می کنه و فراری وارد می کنه باز....
  • hajix8867 A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    46 0
    واقعا حمیدسویان هرگز کم فروشی نمی کنه همیشه تا آخرین اپسیلون انرژی شو میزاره تا نه شرمنده خودش بشه نه مردم مثل رضا یزدانی تو کشتی آزاد
  • ب بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    48 0
    حمید جان مچکریم