ایرنا نوشت:

رژیم صهیونیستی برای ایجاد تغییر در موقعیت میدانی و جغرافیایی با مرزهای سوریه و ایجاد کمربندی امنیتی در این منطقه تصمیم دارد یک مثلث امنیتی در مرزهای فلسطین اشغالی ، سوریه و لبنان ایجاد کند.

 روزنامه لبنانی « البناء» روز شنبه نوشت که این مثلث امنیتی شامل حدفاصل منطقه «عین عطا» سوریه، کشتزارهای شبعای در جنوب لبنان و خط « اندوف » در منطقه جولان اشغالی سوریه می شود.

اندوف خط آتش بس در منطقه جولان اشغالی سوریه است که به موجب توافق بین نیروهای اشغالگر صهیونیستی و دولت سوریه با حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل تشکیل شده است.

البناء نوشت که رژیم اسراییل تصمیم دارد باردیگر تجربه ایجاد کمربند امنیتی که در دهه هفتاد قرن گذشته تا زمان پیروزی مقاومت و آزادی جنوب لبنان در سال 2000 میلادی را تکرار کند.

کمربند امنیتی در جنوب لبنان به نام کمربند امنیتی لحدی یعنی ( ارتش مزدوران لبنانی به فرماندهی آنطوان لحد ) معروف بود و اکنون رژیم اسراییل قصد دارد مشابه آن را با استفاده از مزدوران سوری تشکیل دهد.

البناء افزود: اخیرا تعدادی از اتباع سوریه در منطقه شبعای لبنان بازداشت شده اند که قصد داشتند خود را به روستای بیت جن ( روستایی با اکثریت دروزی واقع در منطقه جلیل اعلی در فلسطین اشغالی ) برسانند و اعتراف کرده اند که قرار بوده در چارچوب طرح امنیتی و نظامی ارتش به اصصلاح آزاد سوریه تحت عنوان پناهجو وارد لبنان شوند و از آنجا به داخل فلسطین اشغال بروند و خود را به یک تیم عملیاتی ارتش آزاد که زیر نظر غیرمستقیم نیروهای امنیتی اسراییل آموزش می بینند، معرفی کنند.

پیشتر هم یک گروه یازده نفری وابسته به ارتش به اصطلاح آزاد سوریه در منطقه شبعا که قصد ورود به فلسطین اشغالی را داشتند، بازداشت شده بودند.

آنها دستور داشتند که به یگان های موجود در منطقه قنیطره سوریه مستقر در بیت جن مقابل مرزهای سوریه و لبنان ملحق شوند.

البناء اصافه کرد: تاکنون صدها عنصر وابسته به ارتش به اصطلاح آزاد سوریه با یک دستورکار وارد روستای بیت جن درفلسطین اشغالی شده اند تا بتوانند این منطقه را بعداز ازبین بردن عناصر جبهه النصره به یک منطقه نظامی این ارتش تبدیل کنند.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد که همه اقدامات تحت نظارت ارتش و نیروهای امنیتی رژیم اسراییل انجام می شود تا بتواند از آنها به عنوان مزدوران خود برای تشکیل مثلث امنیتی در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان و سوریه استفاده کند.

البناء خاطرنشان کرد: این گروه که قرار است به عنوان مزدوران اسراییل فعالیت کنند در سه نقطه جغرافیایی متمرکز و بین آنها تردد می کنند و منطقه اول عین عطا که اولین مرکز تجمع آنها است، عناصر مسلح بدین منظور از سراسر سوریه ابتدا وارد این منطقه می شوند.

این گروه یک دفتر در داخل خاک اردن دارند که تحت فرماندهی مشترک نیروهای امنیتی اسراییل و عناصر به اصطلاح ارتش آزاد سوریه و یک کشور عربی است.

دومین مرکز این گروه در منطقه شبعای لبنان واقع است ، عناصر مسلح بعداز ورود به عین عطا خود را در دسته های کوچک به عنوان پناهجو به شبعا می رسانند و در مرکزی که برای آنها ایجاد شده ، مستقر می شوند.

بیت جن مرکز سوم و اصلی آنها است که در داخل این محدود و به عنوان سرپل امنیتی در حقیقت مثلث امنیتی رژیم اسراییل شکل می گیرد و این امکان را هم برای حمله به داخل خاک سوریه همزمان فراهم می کند.

البناء نوشت : در رابطه با این طراحی امنیتی ، « مندی الصفدی» از اهالی روستای اشغالی سوریه « مجدل شمس» و مشاور « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل در امور مخالفان نظام سوریه با مخالفان سوری و حتی شخصیت هایی لبنانی در پاریس ، دیگرپایتخت های اروپایی و همچنین استانبول در سال گذشته دیدار و تلاش کرده تا آنها را برای مشارکت در ایجاد این مثلث امنیتی ترغیب کند.

الانباء خاطرنشان کرد که مندی الصفدی با « مصطفی اللبوانی» از اعضای اصلی ائتلاف مخالفان سوریه در تماس است و حتی زمینه چندیی سفر او به فلسطین اشغالی را در دو سال گذشته فراهم کرده است.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد: تفاهمی که اللبوانی با مقامات اسراییلی دست یافته شامل تلاش برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در منطقه جولان سوریه ، در اختیار گذاشتن جولان اشغالی به مخالفان و تشکیل واحدهایی نظامی زیر نظر نیروهای امنیتی اسراییل ، تبدیل بافت جمعیتی منطقه متناسب با جمعیت جولان و سرانجام تشکیل خودمختاری در جولان اشغالی با هدف تامین منافع اسراییل است.

وی متن این تفاهم را در سفر اواخر سال گذشته میلادی به فلسطین اشغالی تسلیم دفتر نتانیاهو کرده و الصفدی وعده داده است تا مقامات اسراییلی را برای پذیرش آن ترغیب کند.

البناء نوشت که آخرین اطلاعات امنیتی حاکی است که طرح ایجاد مثلث امنیتی براساس تفاهم بین اللبوانی و دفتر نتانیاهو شروع شده و مورد پذیرش لندن و واشگتن هم قرار گرفته است.


49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =