تسنیم نوشت:

سفیر ایران در ترکیه در جلسه‌ای با خبرنگاران با تاکید بر لزوم حفظ روابط تجاری ایران و ترکیه از عدم وجود مدرک معتبر مبنی بر ارتباط میان رضا ضراب و بابک زنجانی خبر داد.
به نقل از روزنامه حریت؛ علیرضا بیگدلی، سفیر ایران در ترکیه اعلام کرد که هرگز با رضا ضراب، تاجر ایرانی‌الاصل که به اتهام انتقال طلا از ترکیه به ایران از سوی پلیس این کشور بازداشت شد ملاقات نداشته است. وی همچنین از عدم وجود مدارک کافی درباره ارتباط میان ضراب و بابک زنجانی خبر داد.
او روز گذشته (26 اردیبهشت) در جمع گروهی با نام انجمن خبرنگاران دیپلماسی گفت: " من هرگز مدرک معتبری که دال بر ارتباط میان زنجانی و ضراب باشد را ندیده‌ام."
سفیر ایران گفت: روابط تجاری دو کشور به دلایل سیاسی دچار وقفه نشود. از سوی دیگر ما باید از افرادی که به گسترش تجارت و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور کمک می‌کنند حمایت کنیم.
بیگدلی گفت: " ترکیه و ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی به تجارت با یکدیگر می‌پردازند."
با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات در سوریه و اینکه ایران و ترکیه مواضع یکسان در قبال این کشور ندارند بیگدلی گفت: "طبق اطلاعاتی که به دست من رسیده است دولت سوریه برگه‌های رای را در محدوده خود در اختیار آواره‌ها قرار خواهد داد. مهاجران همچنین قادر خواهند بود در کشورهایی که سوریه در آنجا دارای سفارت است به پای صندوق‌های رای بروند."

با توجه به اختلاف نظر ایران و ترکیه درخصوص قیمت گاز صادراتی ایران دو کشور درحال مذاکره برای رسیدن به راه‌حلی در این موضوع هستند. بیگدلی در این باره گفت: " اگر بر سر حجم و قیمت گاز توافق کنیم به قراردادی جدید نیاز داریم که مجلس ایران با آن موافقت کند."

 

17231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    3 0
    با چشم بسته نگاه نکن
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    3 0
    من دیدم
  • فرهاد A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    3 0
    پس خودت چیکاره بودی؟ چرا روابط این دو برادر مسلمان رو به نحو احسن برقرار نکردی؟ مردم هم که سرشون تو برفه دیگه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    3 0
    جون من؟