فارس نوشت:

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین گفت: اگر بخواهیم صادقانه بگوئیم، روند مذاکرات کند و دشوار بوده و نگران کوتاه بودن زمان باقی مانده هستیم.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا در ارتباط با دور چهارم مذاکرات راه‌حل جامع ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) در «وین» گفت این که بخواهیم در هر لحظه، روند پیشرفت مذاکرات را مورد ارزیابی قرار دهیم، کار درستی نیست و در مور روند مذاکرات به گفتن همین مطلب بسنده می کنم که در این مرحله، همه گزینه‌های مربوط به مذاکره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.‬
او ادامه داد، مذاکرات بسیار مفید و در عین حال دشوار بود. قبلاً هم بارها اعلام کرده بودیم که این دور از مذاکرات دشوار خواهد بود. هنوز در اول راه تنظیم پیش نویس موافقت نهایی هستیم و هنوز مسیر زیادی برای رفتن داریم. هنوز اختلافات چشمگیری و موارد پیچیده ای وجود دارد.
این مقام ارشد آمریکایی گفت این مطلب بسیار مهم است که ما هنوز در اول راه تنظیم سند هستیم و همه طرف های مذاکره با جدیت در روند مذاکرات حاضر هستند
اما باز هم می گوییم که «نمی دانیم که این مذاکرات در نهایت به یک توافق جامع منتج خواهد شد یا نه».
او گفت، هر مذاکره‌ای روزهای خوب و روزهای بد و فراز و فرود دارد. این یک لحظه بسیار مشکل بود که البته از قبل هم انتظار آن را داشتیم.در روند تنظیم توافق موقت ژنو هم همینطور بود. ما در ماه ژوئن مجدداً برای مذاکره در سطح مقامات سیاسی به میز مذاکره باز خواهیم گشت.
این مقام آمریکایی گفت: البته اتحادیه اروپا زمان دقیق دور بعدی مذاکرات را اعلام خواهد کرد. در این خلال، به روال گذشته، مذاکرات کارشناسان ما و طرف ایرانی به صورت روزانه برگزار خواهد شد. ما در ماه ژوئن مجدداً برای مذاکره در سطح مقامات سیاسی به میز مذاکره باز خواهیم گشت.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدعلی RO ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    1 0
    خدا بخیر بگذرونه.
  • رضاا IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    5 1
    اقا ایقد به ما گیر ندین. بیا بگرد ببین ما بمب هسنه ای نداریم. یه سه چهارتا تفنگ بادی داریم اونا هم چینی، دوتاشم تیراشو به ما نمیدن.
  • علی IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    2 1
    همچنان دلواپسیم.