شرق نوشت:

همزمان با اولین سالگرد درگذشت «آیت‌الله جلال الدین طاهری» امام جمعه اسبق اصفهان، بیت ایشان به‌همراه فعالان اصلاح‌طلب استان قرار است مراسم بزرگداشت ایشان را برگزار کنند و آنطور که حجت‌الاسلام محمدحسن طاهری گفته است: «قرار بوده تا آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هم برای شرکت در مراسم به اصفهان عزیمت کند.» اما به‌گفته فرزند «آیت‌الله»، با سفر آیت‌الله هاشمی به این استان همراهی لازم نشده است.

او می‌افزاید: «سفر آقای هاشمی، فرصتی بود تا برخی از مسایل و معضلات استان اصفهان مثل آب، بیکاری، عدم توسعه‌یافتگی، مترو و حمل‌ونقل مورد بازبینی و حل‌وفصل قرار گیرند.» او ادامه می‌دهد: «اما مسلم است که گروه‌های فشار می‌کوشند روی سیستم استانداری اعمال نظر کنند. این عده، افراد معروف و شناخته‌شده‌ای هستند و شایسته دولت نیست که افراد مخالف با اعمال فشار سیاست‌های خود را پیش ببرند.» محمدحسن طاهری ادامه می‌دهد: «من نگران وضعیت آتی هستم که این مسایل به یک رویه تبدیل شود.»

او می‌گوید: «درواقع، نماینده دولت در اصفهان در برخورد با برخی زیاده‌خواهی‌های گروه‌های فشار مانند ماجرای دفن «ریچارد فرای»، ایران‌شناس آمریکایی در اصفهان، عملکرد منفعلی داشته است.» به اعتقاد طاهری «این سیاست گروه فشار است که می‌خواهد نشان دهد که دولت قادر به حفظ قوانین و اجرای آنها و همچنین اقتدار لازم برای کنترل جامعه نیست. آنان می‌خواهند القا کنند با این دولت؛ نه در خارج می‌توان قرارداد بست و نه در داخل، کنترل لازم بر اوضاع را دارد.» طاهری می‌افزاید: «این گروه از طرق مختلف مثل فیلم‌ها و تجمعات در شرایط مختلف مثل حضور سیدحسن خمینی در بروجرد یا آقای هاشمی در کاشان به اعمال فشار و سیاست‌های خود می‌پردازد.» فرزند آیت‌الله طاهری می‌افزاید: «احساس من این است که گروه‌های مخالف می‌خواهند با این تحرکات نشان دهند که دولت کنترل لازم را بر اوضاع ندارد.»

از سخنان فرزند آیت‌الله طاهری چنین برمی‌آید که ظاهرا کارشکنی‌هایی برای حضور هاشمی‌رفسنجانی در مراسم سالگرد ایشان به عمل آمده است. هرچند کسی حاضر نیست این موضوع را به صورت رسمی تایید کند. به طوری که «یاحی» معاون سیاسی - امنیتی استان اصفهان  می‌گوید که فعلا نمی‌خواهد در این‌باره صحبت کند.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    90 10
    جناب روحانی عزیز شما را بسیار دوست داریم و احترامتان بر ما واجب ولی خدا وکیلی با این رویه ای که دلواپسان کذاب و عناصر اشوبگر در پیش گرفته اند و از احدالناسی هم واکنشی دیده نمیشود متاسفانه روزهای خوب و خوشی نمیتوان متصور بود .اینهمه مماشات چه دلیلی دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    34 8
    دولت و عوامل آن موظف هستند مقابل اعمال غير قانوني همه گروه ها بايستند. دولت بايد استانداران مسامحه كار را عزل نمايد.
  • سلامي A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    3 1
    امام سجاد علیه السلام: كَفّ الْأذى مِن كَمالِ الْعَقلِ و فِيهِ راحَةٌ لِلبَدَنِ عاجِلاً و آجِلاً؛ خوددارى از آزار ديگران، نشانه كمال خرد و مايه آسايش دو گيتى است
  • جواد IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    16 28
    یعنی هاشمی میرفت اصفهان مشکلات ،آب ،بیکاری ،عدم توسعه یافتگی و مترو رو حل و فصل میکرد؟مگه هاشمی رئیس جمهورِ؟مردم شاید گول بخورن ولی خدا رو چکار میکنید؟مگه میشه آدمها رو پیش خدا هم تطهیر کرد؟
  • سید ساجد A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    13 4
    بنا بود آیت الله هاشمی درمراسم سالگرد حضرت آیت الله العظمی امیرسید علی یثربی درکاشان حضور یابند متاسفانه همکاری های لازم صورت نگرفت
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    14 5
    السابقون السابقون اولئك المقربون خدا رحمت كنه آيت اله طاهري رو
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    2 19
    ایت الله با یک سفر به اصفهان میتواند این معضلات را حل فصل نماید. مشکل اب بیکاریعدم توسعه یافتگیمترو وحمل نقل
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    20 8
    به نظر من آیت الله هاشمی باید به این سفر برن
  • دلاور A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    12 22
    گروه فشار تو امثال خودت و همفکران غرب زده تان هستید. تو به دلسوزان و جوانان انقلابی و متعهد با ایمان می گویی گروه فشار ؟ معنای گروه فشار را هم متوجه شدیم.چه کسانی به خانم راستگو به خاطر یک رای حمله کردند. همین اصلاح طلبان خودش و خانواده اش را تهدید به مرگ کردند. گروه فشار . افراطی . سیاست زده و متحجر شما اصلاح طلبان آمریکایی هستید.
  • میثم A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    4 8
    برای مسئله آب به جای کلمه حل و فصل باید میگفتید سر بریدن 2 استان چهار محال و بختیاری و خوزستان
  • بی نام US ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    6 1
    خوب گرا ميدين . قبلا تو رسته زرهي بودين. نبودين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    2 2
    یاحی خودش کیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اول ثابت کند که چیزی سر در می آورد بعد حرف بزند از صحبت نکردنش معلوم است که سر سپرده قدرت است قدرتی که در سایه تصمیم می گیرد و جرات شفاف شدن ندارد .
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    9 27
    خوب چطوره فرزند ایت الله که اینقدر علاقه داره جناب هاشمی در مراسم سالگرد ابوی گرامشان حتما شرکت داشته باشند مراسم سالگرد را در منزل جناب هاشمی برگزار کنند تا بیشتر دور هم باشند و مشکلی هم پیش نیاید .
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    9 2
    خجالت اوره واقعا كه.گروه فشارديگه چه حماقتي هست
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    3 8
    اخه هاشمي مي خواد بياد اصفهان چيكار كند .به بهانه سالگرداين عزيز چه كار ي مي خواد انجام بده.8سال رييس جمهور بود خيرش به مردم اصفهان نرسيد ماخودمون تومراسم اقاي طاهري شركت مي كنيم
  • سلامي A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    10 3
    غلط مي كنند كسي به يار امام و انقلاب تو بگه