خبرگزاری تسنیم نوشت:

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که هیلاری کلینتون در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور پیروز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ال.بی.سی؛ نتایج آخرین نظرسنجی "رویترز‌-ایپسوس" نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها به (کاندیداتوری) هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور اقبال داشته و بر این باورند که وی در این انتخابات که سال 2016 برگزار می‌شود، پیروز می‌شود.
نتایج این نظرسنجی که از طریق اینترنت انجام شده است نشان می‌دهد 57 درصد آمریکایی رویکرد مثبت و ایجابی نسبت به کلینتون داشته و در مقابل 43 درصد رویکردی منفی و سلبی به وی دارند. همچنین حدود یک چهارم جمهوری‌خواهانی که در این نظرسنجی مشارکت داشتند نسبت به هیلاری کلینتون که عضو حزب دموکرات این کشور است رویکرد مثبت داشتند.
با این حال، هیلاری کلینتون تاکنون نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام نکرده است اما کارشناسان بر این نظرند که اگر وی مصمم به ورود به این رقابت‌ها شود، دارای بیشترین شانس (پیروزی) است.
همچنین بیش از نیمی از دموکرات‌ها و مستقل‌ها که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند،‌ بیان داشته‌اند که در جریان انتخابات درون حزبی برای انتخاب نامزد دموکرات‌ها، آرای خود را به کلینتون اختصاص خواهند داد، در مقابل تنها 10 درصد پاسخگویان (دموکرات و مستقل) اعلام کردند که "جو بایدن" معاون کنونی رئیس جمهوری این کشور گزینه مدنظر آن‌ها خواهد بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    1 1
    زن بشه رئیس جمهور؟ بلا به دور
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    1 0
    خیر جانم، نوبت جمهوری‌خواهان است.
  • بی نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 1
    هیلاری دوستت داریم
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    1 0
    خدا نکنه این عفریته رییس جمهور بشه. چون خیلی دوست داره ایران رو با بمب اتمی بزنه. شدیدا دشمن ایران و طرفدار اسراییله.
    • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      0 0
      اگر میخواهی نزنه باید شوهر دخترش چلسی را علیه دخترش بشورانی و طلاق بدهد و بدرفتاری شدید با دخترش کند . وگرنه دیپلماسی و امثال ان در خصوص این فرد کارنمیکنددلیل حمایتش از اسرائیل ملعون هم همینه و چیز دیگری نیست و عاطفه مادرانه است و این فرد هم به شوهر دخترش احترام میگذارد و از ان حمایت میکند.
  • بی نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    1 0
    این خانم که هیلاری کلینتون هست اسم واقعی خانوادگی اش چیست؟ ایا چون شوهرش کلینتون است این فرد هم کلینتون شده؟ اگر بله پس چرا حقوق زن در امریکا که بدینگونه پایمال شده و مثل برده رسمی شده و زنان امریکا به نام شوهرشان نامگذاری میشوند اکنون علیه این تبعیض نژادی بزرگ قیام نمیکنند و اگر خیر این فرد با بیل چه نسبتی دارد؟ و اگر پسرعمو و دخترعمو اند چرا فرزند دخترشان که چلسی کلینتون است و با یک یهودی ازدواج کرده اکنون عقبمانده ذهنی یا ناقص الخلقه نشده؟ اگر کسی اطلاع دهد راهنمایی کند. متشکرم.