ایسنا نوشت:

وبسایت نظارت بر کره شمالی موسوم به "نورث 38" اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای اخیر وجود دو ناوچه جدید کره شمالی را نشان می‌دهد که بزرگترین در نوع خود در 25 سال اخیر هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این وب سایت آمریکایی اعلام کرد: ناوچه‌های مذکور هر کدام برای حمل یک هلیکوپتر طراحی شده‌اند و به نظر می‌توانند با زیردریایی‌ها و کشتی‌های ماهیگیری حفاظت شده کره جنوبی مقابله کنند. همچنین با پرتاب‌گرهای راکت ضد زیردریایی نیز مجهز هستند.

این ناوچه‌ها در تصاویر ماهواره‌ای دسامبر سال گذشته میلادی تا ژانویه 2014 قابل رویت هستند. یکی از این ناوچه‌ها در ساحل غربی نامپو و دیگری در ساحل شمال شرقی نانجین پهلو گرفته‌اند.

هنوز مشخص نیست که چه زمان این دو ناوچه آماده سرویس‌دهی و فعالیت هستند.

این وب سایت با همکاری موسسه کره-آمریکا در کالج مطالعات بین‌المللی پیشرفته جان هاپکینز آمریکا فعالیت می‌کند و تحلیل‌های موجود توسط جوزف برمودز، کارشناسان تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و ارتش کره شمالی، به دست آمده است.

وی به این نکته اشاره دارد که کره شمالی در یک دهه گذشته و با وجود تحریم‌های اقتصادی و ضعف مالی و صنعتی، توانسته به ساخت کشتی‌ها و ناوهای جنگی نیروی دریایی بپردازد. البته احتمال دارد که چند سال دیگر به طول بینجامد تا این ناوچه‌ها را بتوان در عملیات استفاده کرد.

این تحلیل‌گر افزود: استقرار دو ناوچه با توانایی حمل هلی‌کوپتر نه تنها یک بیدارباش برای تاثیر تحریم‌ها علیه برنامه‌های نظامی پیونگ یانگ است بلکه ضرورت ارزیابی مجدد واقع گرایانه و با دقت گزارش‌ها درباره کاهش برنامه‌های نظامی این کشور را در خود دارد.

یک تحلیل‌گر دفاعی نیز گفت: این دو ناوچه در مقابل مابقی یگان نیروهای دریایی کره شمالی قدرتمندتر و بزرگتر هستند.

این تحلیل‌گر افزود: اضافه کردن این دو ناوچه دلیل نخواهد شد که کره شمالی یک نیروی دریایی قوی دارد. اگر این ناوچه‌ها در یک درگیری بزرگ مورد استفاده قرار گیرند، نیروی دریایی و هوایی کره جنوبی و آمریکا می‌توانند سریعا این ناوچه‌ها را غرق کنند. مقام‌های دولت پیونگ یانگ با سرمایه‌گذاری در ساخت این دو ناوچه، ممکن است به دنبال جلب حمایت داخلی از میان پرسنل نیروی دریایی باشند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    22 0
    مردم که شمالی نون ندارند بخورند ولی اون وقت مقامات کره شمالی به فکر ساختن ناوچه هستند
    • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      16 0
      آخه مقامات كره شمالي در كاخهاشون زندگي ميكنند نه مثل مردم عادي كه گرسنگي مي كشند
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    28 1
    خًبه ما نو اسلام داریم کشور با کفر باقی میماند ولی باظلم هرگز۰۰۰کره شمالی عاقبتی جز فرو پاشی ندارد چون به ملت خودش ظلم میکند
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    24 0
    تصاویرش رو از ماهواره بگیریم