۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

ایسنا نوشت:

حزب ناسیونالیست "بهاراتیا جاناتا" با پیروزی بر رقیب خود توانست به سه دهه حکمرانی حزب کنگره بر هند پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانس 24، حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری "نارندرا مودی"، با قرار دادن خبری بر روی سایت خود اعلام کرد که مانموهانگ سینگ، نخست وزیر کنونی هند و رهبر حزب "کنگره" با قبول شکست خود، پیروزی حزب بهاراتیا را تبریک گفته است.

حزب بهاراتیا جاناتا که از تفکرات ناسیونالیستی هندی سخن می‌گوید و هندوایسم را ترویج می‌کند، توانست با عبور از اکثریت 272 کرسی‌ پارلمان هند برای تشکیل دولت، مودی را به عنوان نخست وزیر معرفی کند.

راجیو شوکولا، سخنگوی حزب کنگره نیز در سخنانی گفت: ما شکست خود را می‌پذیریم و آماده‌ایم با نشستن بر روی کرسی مخالفان در مجلس حاضر شویم.

وی ادامه داد: مودی توانست با وعده دادن از طریق ماه و ستارگان به مردم موفقیت به دست بیاورد و مردم نیز رویاهای او را باور کردند.

پراکاش جاوادیکار، از مسئولان بلند پایه حزب بهاراتیا نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: پیروزی ما آغاز تغییر در هند خواهد بود. انقلاب مردم پیروز شده و عصر جدیدی در هند آغاز شده است.

مودی که خود فرزند یک چای فروش هندی است، توانست در تبلیغات انتخاباتی با تکیه بر ناسیونالیسم ملی هند و شعار بازگرداندن اسطوره‌های پیشین این کشور بر رقیب خود که بیش از 30 سال است اکثریت پارلمان هند را در دست دارد، پیروز شود.

پیش بینی می‌شود شکست حزب کنگره در انتخابات پارلمانی باعث تغییرات گسترده‌ای در درون آن بشود.

بنا بر آمار اعلام شده حزب بهاراتیا جاناتا و هم ائتلافی‌هایش 325 کرسی از 543 کرسی مجلس عوام پارلمان هندوستان را به دست آورده‌اند.

در انتخابات پارلمانی هند که بزرگترین و طولانی‌ترین انتخابات جهان است، رکورد حضور بی‌سابقه مردم گزارش شد به طوری که 38 / 66 درصد از 814 میلیون رای دهنده واجد شرایط در جریان شش هفته رقابت انتخاباتی پای صندوق‌های رای رفتند. این انتخابات در هفتم آوریل 2014 آغاز شد. میزان حضور در سال 2009، 13 / 58 درصد بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه بنده خدا از هند IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    1 0
    متن خبر یک اشکال عمده دارد حزب کنگره سه دهه در هند حکومت نکرده از سال 2005 تا 2014 در ائتلاف با سایر احزاب حکومت کرده حزب بهاراتیا جاناتا یا حزب مردم هند یک حزب افراطی هندوست که بین سالهای 1997 تا 2005 قدرت را در هند در دست داشته نسل قدیمی تر رهبران این حزب مسئول ویرا کردن مسجد بابری هستند و جناب مودی هم مسئول قتل عام هزاران مسلمان در ایالت گجرات می باشد