قطار شعر فجر راه افتاد / شاعران ایرانی و خارجی در تهران شعر خوانی می‌کنند

هشتمین جشنواره شعر فجر روز شنبه 27 اردیبهشت کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیری جشنواره امسال را عبدالجبار کاکایی، شاعر، ترانه‌‌سرا و منتقد ادبی به عهده دارد.

او که از بدو جضورش در جشنواره شعر فجر به دنبال چندصدایی کردن این جشنواره بوده است، حالا موفق شده چهره‌های مختلفی را در کنار هم قرار دهد.

علی معلم، علی موسوی گرمارودی و  مفتون امینی از جمله شاعرانی هستند که در مراسم افتتاحیه این جشنواره در تهران شعرخوانی می‌کنند.

در این مراسم اکه ساعت 16 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود، مستند ابوالفضل جلیلی با نام «قطار شعر» نیز به نمایش در می‌آید.

اکبر اکسیر، فاضل نظری، یوسف علی میرشکاک، محمدعلی بهمنی، مشفق کاشانی، علیرضا طبایی، خسرو احتشامی، محمد کلاهی اهری و بهزاد زرین پور از دیگر شاعرانی هستند که در نخستین شب جشنواره شعر فجر شعرخوانی خواهند کرد.

راتی ساکسنا شاعر هندی و علی الشلاه شاعر عراقی به عنوان مهمانان خارجی جشنواره، حشمت منصوری شاعر کرد و برکت حوت شاعر بلوچ هم در بخش اقلیمی و بومی این دوره از جشنواره شعرخوانی خواهند کرد.

روزهای بعدی این جشنواره در فرهنگسرای ارسباران و خانه هنرمندان ایران برگزار می شود و شاعرانی چون محمدرضا عبدالملکیان، حافظ موسوی، مهرداد فلاح، رضا چایچی، علیرضا قزوه، رزا جمالی، مهرنوش قربانعلی، فاطمه راکعی، شیوا ارسطویی، ضیا موحد، محمدحسین جعفریان، علیرضا پنجه­ای، رسول یونان، ابوالفضل زرویی، صالح علا، مصطفی رحماندوست، بیوک ملکی، ناصر کشاورز، جعفر ابراهیمی، افشین علا، شاپور جورکش، هرمز علیپور، بهزاد خواجات، ابوالفضل پاشا، علی هوشمند، پرویز خائفی، محمدکاظم کاظمی، علی عبداللهی و کیومرث منشی‌زاده به شعرخوانی خواهند پرداخت.

اختتامیه هشتمین جشنواره شعر فجر نیز با اعلام منتخبان هیئت داوران در بخش های شعر سنتی، آزاد، محاوره، کودک و نوجوان، بومی و بخش جنبی کتاب 31 اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =