فارس نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیات جدیدی از نامه ۱۲ ماده‌ای کمیسیون متبوعش به رئیس جمهور پیرامون مذاکرات هسته‌ای را تشریح کرد.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، ‌درباره جزئیات نامه ۱۲ ماده‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره مباحث هسته‌ای گفت: تصمیم گرفته شد تا کمیسیون از طرف مجلس پیشنهاداتی را به مسئولین مربوطه پیرامون مسائل هسته‌ای ارائه کند.

وی با بیان اینکه نامه مذکور خطاب به رئیس‌جمهور نوشته شده و رونوشت آن خطاب به وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی است، اظهار داشت: در این نامه مباحثی در مورد غنی‌سازی آمده و بر این تأکید شده توافق باید به صورتی باشد که مانند توافقنامه مقدماتی نباشد، یعنی جایی برای حرف و حدیث در آن باقی نماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این نامه آمده، در صورت عدم تأمین این خواسته‌ها مخصوصاً ۲۰ درصد، مجدداً غنی سازی ۲۰ درصد را فعال کنیم؛ از طرف دیگر محدودیت تأمین غنی‌سازی اورانیوم ۵ درصد را نخواهیم داشت؛‌ بکارگیری سانتریفیوژهای نسل جدید که به اطلاع آژانس رسیده از دیگر حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.

کوثری در بیان جزئیات دیگر این نامه ۱۲ ماده‌ای، تصریح کرد: تکمیل راکتور آب سنگین اراک و تأمین ۲۰ هزار مگاوات برق که مجلس هفتم به دولت ابلاغ کرده باید محقق شود پس نباید محدودیتی برای تعداد سانتریفیوژها پذیرفته شود.

وی اعلام کرد که نامه ۱۲ ماده‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حدود یک هفته گذشته ارائه شده است.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    38 0
    این سری باید مطهری ها به مجلس بروند