کردپرس نوشت:

اسرائیل و آمریکا چندین محموله نفت اقلیم کردستان را در ترکیه خریداری کرده اند.

به گزارش کردپرس،خبرگزاری رویترز در گزارش ویژه ای از پهلوگیری 4 کشتی نفت کش حامل نفت خام اقلیم کردستان عراق در بنادر اسرائیل و یک کشتی نفت خام این منطقه در بندر هوستون آمریکا در دو هفته گذشته خبر داد.

به نوشته رویترز، تابستان گذشته هم دو محموله نفت اقلیم کردستان به مقتصد اسرائیل بارگیری شده است.

یک مقام دولتی در بغداد در این باره اظهار بی اطلاعی کرد اما گفت دولت مرکزی عراق این موضوع را پیگیری می کند. وی هشدار داد اگر این موضوع صحت داشته باشد،عواقب بدی به همراه خواهد داشت. عراق بارها درباره قاچاق نفت از سوی اقلیم هشدار داده و اگر این مسئله درست باشد، آنها پا را از حدود فراتر گذاشته اند.

اما یک مقام وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان در اربیل گفت:« به هیچ وجه نفت اقلیم کردستان عراق به طور مستقیم یا غیر مستقیم به مقاصد مذکور(آمریکا و اسرائیل) صادر نشده است.»

به گفته منابع نفتی بیشتر نفت اقلیم کردستان که شرکت پاورترانس ترکیه برای آن بازاریابی کرده است، به تریسته ایتالیا و از آنجا به کشورهای فرانسه،آلمان،هلند و کشورهای آمریکای لاتین صادر شده است.

به عنوان مثال کشتی نفت کش مارینولا 265 هزار بشکه نفت خام میدان نفتی شیخان در اقلیم کردستان را به بندر هیوستون آمریکا انتقال داده است.

به نوشته رویترز بخشی از نفت اقلیم کردستان عراق به شرکت ORL اسرائیلی در حیفا فروخته شده و شرکت اسرائیلی پازاویل در 9 ماه گذشته دو محموله نفت اقلیم کردستان را برای پالایشگاهی در آشدود خریده است.

هر چند مسئولان این شرکتها صدور نفت اقلیم به این شرکتها را رد کرده اند اما گفته اند آنها نفت مورد نیاز خود را از منابع مختلف تهیه می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    12 14
    مسعود بارزانی کرد و کردستان را تاراج کرده اند حالا هی طرفداران سینه چاکش به به کنند