۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۰

ایرنا نوشت:

در ادامه تنش ها بین کاخ سفید و کنگره آمریکا، جان کری وزیر خارجه دولت اوباما برای پاسخگویی به سوال نمایندگان درباره حادثه بنغازی که منجر به مرگ سفیر این کشور در لیبی شد، به کمیته نظارت مجلس نمایندگان احضار شده است.
به گزارش ایرنا ˈدرل ایساˈ نماینده جمهوریخواه و سرپرست کمیته نظارت و اصلاحات دولتی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه با صدور یک احضاریه رسمی از جان کری وزیر خارجه این کشور خواست تا برای دادن شهادت و پاسخگویی به پرسش هایی در رابطه با حمله به سفارتخانه این کشور در بنغازی لیبی حضور یابد.

وی دلیل این احضار مجدد را خودداری وزیر خارجه آمریکا از شرکت در گفت وگوهایی برای روشن شدن برخی مسائل مربوط به این حادثه ذکر کرده است.

درل ایسا در اوایل هفته جاری نخستین احضاریه این کمیته را که در آن از کری خواسته شده بود در 21 ماه مه در کنگره حضور یابد به دلیل مشغله های وزیر خارجه آمریکا لغو کرد.

صدور احضاریه جدید در حالی صورت گرفته که به گفته مسئولان وزارت خارجه آمریکا، جان کری در هفته آینده قصد سفر به مکزیک را دارد و به احتمال زیاد قادر به حضور در کنگره نخواهد بود.

به موجب احضاریه جدید کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، کری ملزم خواهد بود در تاریخ 29 ماه جاری برای پاسخگویی به پرسش های این کمیته در کنگره این کشور حضور یابد.

به دنبال ساخت فیلم موهن از سوی یک فیلمساز آمریکایی که در آن به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) توهین شده، در بسیاری از کشورهای مسلمان نسبت به این فیلم اعتراض هایی صورت گرفت. مردم خشمگین شهر بنغازی در لیبی با حمله به سفارت آمریکا در این شهر، «کریس استیونس» سفیر و سه تن دیگر از کارکنان وزارت خارجه آمریکا را به قتل رساندند.

درپی این واقعه، وزارت خارجه آمریکا و هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت این کشور به اتهام سهل انگاری در اعمال تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع این حادثه، مورد حمله جمهوریخواهان قرار گرفتند.

مسئولان وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفتند که برای حل موضوع احضار جان کری، در حال مشورت و گفت وگو با سرپرست کمیته اصلاحات مجلس آمریکا هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =