ایسنا نوشت:

دومین روز از انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج از این کشور در حالی آغاز شد که مسئولان برگزاری آن از استقبال بی‌سابقه از انتخابات خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد که اولین روز از رای گیری برای انتخابات رئیس جمهور مصر در خارج از این کشور با استقبال بی‌سابقه‌ای به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس مواجه بوده است.

بنابر اعلام کمیته مذکور، انتخابات براساس زمانبندی اعلام شده چهار روز به طول خواهد انجامید و در هجدهم ماه جاری به کار خود در 124 کشور مختلف در سراسر جهان پایان خواهد داد.

مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر در عربستان، کویت، مراکش و اردن نیز اعلام کردند که استقبال بی‌سابقه مصری‌های مقیم کشورهای مذکور آن‌ها را متعجب کرده و حضور این تعداد تبعه مصری پای صندوق‌های رای تاکنون مشاهده نشده است.

در انتخابات ریاست جمهوری مصر عبدالفتاح السیسی، فرمانده سابق نیروهای مسلح مصر و حمدین صباحی، رهبر جریان مردمی این کشور که از ناسیونالیست‌های ناصری مصر محسوب می‌شود، با هم رقابت می‌کنند.

پیش بینی می‌شود عبدالفتاح السیسی به دلیل جایگاهی که توانست پس از برکناری رئیس جمهوری پیشین مصر برای خود به دست آورد، پیروز انتخابات شود اما حمدین صباحی نیز از حمایت گسترده‌ای به ویژه از سوی جوانان مصری برخوردار است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    2 0
    سلام مردم مصر از بلای تاریخی به نام اخوان جان بدر بردند واز خوش شانسی این ملت محسوب می گردد .