۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱

واحدمرکزی خبر نوشت:

العالم اعلام کرد مواضع متفاوت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر درباره کمپ دیوید، به چالشی جدید در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، حمدین صباحی، نامزد ریاست جمهوری مصر، اعلام کرد قصد دارد در صورتی که به ریاست جمهوری مصر برسد، برخی توافقنامه های بین المللی را که مصر امضا کرده است، لغو کند و در راس این توافقنامه، کمپ دیوید قرار دارد. به گفته وی اگر مردم مصر از او بخواهند این توافقنامه را لغو کند برای این کار آماده است.
در مقابل، عبدالفتاح سیسی، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر، اعلام کرد به همه توافقنامه های بین المللی که مصر امضا کرده است، ازجمله کمپ دیوید، احترام خواهد گذاشت.
ابوالمجد، گزارشگر العالم در قاهره در گزارشی گفت: سیسی می گوید، صلح با اسراییل پابرجاست و علاوه بر این تل آویو باید به راه حلی با فلسطینی ها دست یابد. برخی مردم مصر این صحبت ها را نوعی عادی سازی روابط با اسراییل می دانند.
محب دوس، مسئول کمیته هماهنگی حمایت از حمدین صباحی، با تایید صحبتهای وی درباره احتمال لغو کمپ دیوید گفت: هدف انقلاب در شعارهای آن مشخص است. هدف انقلاب، استقلال ملی، آزادی و عدالت اجتماعی است. لغو تدریجی پیمان کمپ دیوید اولین قدم برای رسیدن به استقلال ملی است. اما ناظران معتقدند، هر یک از نامزدهای انتخابات مصر که به ریاست جمهوری برسند، پیمان کمپ دیوید پابرجا خواهد بود و این مسئله با افکار عمومی در مصر تعارض دارد به خصوص اینکه یکی از افسران موساد، به عنوان سفیر رژیم اسراییل در قاهره انتخاب شده است.
در پایان این گزارش آمده است، مصر اولین کشور عربی بود که پیمان صلح با اسراییل امضا کرد اما اکثر مردم مصر این پیمان را یک لکه ننگ اخلاقی و اجتماعی در تاریخ کشورشان می دانند و به این ترتیب باید گفت پیمان کمپ دیوید، چالشی جدید در برابر رئیس جمهور آینده مصر ایجاد خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =