مهر نوشت:

سفیر سابق ایران در مکزیک با اعلام اینکه اگر فتنه 88 روی نمی داد این تحریم ها پا نمی گرفت، گفت: شکل گیری این فتنه برای انشقاق و دو دستگی میان ملت ایران صورت گرفت و بعد از این جریان ما شاهد افزایش تحریم ها بودیم.
محمد حسن قدیری ابیانه، بعداز ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی سیر تحولات ژنو و سیاست خارجی ایران در جمع خبرنگاران گفت: در جریان انتخابات 24 خرداد سال گذشته اصولگرایان به آرا اصلاح طلبان احترام گذاشتند و اگر اصلاح طلبان نیز در سال 88 به نظر و رای اصولگرایان احترام می گذاشتند هیچ گاه فتنه 88 اتفاق نمی افتاد.

او ادامه داد: امروز عده ای می خواهند همه مشکلات را گردن دولت سابق و محمود احمدی نژاد بیندازند در صورتی که این اقدام به معنای پاک کردن صورت مسئله است.

قدیری ابیانه یادآور شد: من اعتقاد ندارم به دلیل اینکه احمدی نژاد حرف از هولوکاست زد ما را تحریم کردند زیرا این امر توهم است و هولوکاست وجود دارد و کسی نمی تواند آن را انکار کند و از سویی رئیس جمهور فعلی جملاتی خوبی در این زمینه به کار نبرد.

او با اعلام اینکه جمهوری اسلامی به دنبال غنی سازی 20 درصد نبود، گفت: جمهوری اسلامی برای رادیو دارو به غنی سازی20 درصد احتیاج داشت به همین دلیل تصمیم به تولید آن گرفت.

او ادامه داد: نظام اسلامی از همان ابتدا برنامه غنی سازی 5 درصد را داشت و برای تامین نیازهای درمانی و دارویی به سمت غنی سازی 20 درصد حرکت کرد.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیئت مذاکره کننده ایرانی باید با خرید کالای داخلی مورد حمایت قرار بگیرد، گفت: با خرید هر جنس خارجی نیاز ایران به ارز خارجی بیشتر می شود و اگر مردم به سمت کالای داخلی گرایش پیدا کنند دیگر نباید از تحریم های خارجی ترسید.

قدیری ابیانه گفت: امروز کشور ما دچار خود تحریمی است طوری که تنها 30 میلیارد دلار در سوخت اضافه مصرف داشته ایم و در چنین وضعیتی نیاز به تحریم های دشمن نیست.

او در خصوص نقد به مذاکرات گفت: امروز نقد به مذاکرات و توافق ژنو باید منصفانه و نه تضعیف کننده باشد.

سفیر سابق ایران در مکزیک صحبت های رئیس جمهور مبنی بر بی سواد خواندن منتقدان دولت را نادرست دانست و گفت: در میان منتقدان و مدافعان هم کم سواد و هم باسواد وجود دارد بنابراین نباید منتقدان را بی سواد خواند زیرا صحیح نیست رئیس جمهور چنین سخنانی را به کار ببرد.

او در زمینه توافق ژنو بیان کرد: رهبری از ریز توافقات و مذاکرات اطلاعی ندارند و تنها کلیات به تائید ایشان می رسد اما هیئت دیپلماتیک و دولت نمی خواهند از خطوط قرمز عبور کنند.

سفیر سابق ایران در مکزیک ظریف را به لحاظ تجربه دیپلماتیک جزء اولین های ایران دانست و گفت: جلیلی و ظریف هر دو خوب هستند اما ظریف به لحاظ تجربه دیپلماتیک جزء اولین های ایران است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    10 54
    موسوی و کروبی واقعا خیانت بدی در حق کشور کردند
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    47 22
    دیگه شورشو در آوردن همه چی رو به سال 88 ربط میدن برادر من شما 8 سال مملکت رو به خرابی کشوندین حالا طلبکار هم هستین چقد پرورویی
  • بی نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    42 9
    خجالتم خوب چیزیه جناب
  • بی نام A1 ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    13 11
    آقا شما طرفدار مردم و حقیقتی یا گروه قبلی؟ ضمنا خود شما چقدر از وسایل و ماشین و ... ایرانیه؟
  • شهرباران IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    33 2
    یعنی میخوای بگی تندروی ها و بی تدبیری ها نقش نداشت؟؟؟