۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

واحد مرکزی خبر نوشت:

سازمان بین المللی حمایت از حریم خصوصی بر ضد برنامه های آژانس جاسوسی انگلیس شکایت کرده است.
به نوشته شماره امروز روزنامه گاردین در اینترنت: سازمان بین المللی حمایت از حریم خصوصی روز سه شنبه با طرح یک شکایت حقوقی در دادگاه اختیارات تحقیقاتی (آی پی تی) خواستار غیرقانونی شدن فنون مربوط به هک کردن شد که طبق اسناد فاش شده، تلفن های همراه را نیز هدف قرار می دهد.
آی پی تی یک دادگاه نیمه سری است که با اختیارات وسیع به شکایات درباره ام آی پنج، ام آی شش، جی سی اچ کیو و استفاده از اختیارات جاسوسی توسط دولت، پلیس و مقامات محلی انگلیس رسیدگی می کند. بسیاری از جلسات آن غیرعلنی برگزار می شود.
به گفته این سازمان، اقدام مقر ارتباطات دولت انگلیس (جی سی اچ کیو) که آژانس نظارتی دولتی انگلیس- معادل آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) - است، در توسعه برنامه های جاسوسی اش برای کنترل از راه دور دوربین و میکروفون های رایانه ای بدون رضایت کاربران غیرقانونی بوده است.
این ادعا در پی افشاگریهای ادوارد اسنودن درباره عملیات جاسوسی جمعی جی سی اچ کیو و ان اس ای همتای آمریکایی اش مطرح می شود.
در این سند بیست و یک صفحه ای جزئیات مجموعه ای از بدافزارها - نرم افزاری که برای کنترل یا تخریب رایانه فرد دیگر طراحی می شود- ارائه شده است. جزئیات این برنامه ها که اسامی عجیبی از قبیل Warrior Pride, Gumfish, Dreamy Smurf, Foggybottom and Captivatedaudience دارند،‌ در گاردین و مجله اینترنتی اینترسپت منتشر شده است.
سازمان بین المللی حمایت از حریم خصوصی ادعا می کند، این بدافزارها جاسوسی در مورد هر گونه مطالب ذخیره شده را امکان پذیر می سازد و بدتر آنکه وسایل آسیب پذیر را در معرض حملات دیگران از جمله کلاهبرداران از کارتهای اعتباری قرار می دهد و بدین ترتیب اطلاعات شخصی کاربران در معرض خطرات وسیعتری قرار می گیرد.
این سازمان ضمن اذعان به اینکه معلوم نیست چه تعداد رایانه یا تلفن همراه آلوده شده است، خاطرنشان می کند اسناد فاش شده نشان می دهد آژانس های جاسوسی توانایی استفاده از این برنامه را در مورد میلیونها رایانه و وسایل دیگر در سراسر جهان دارند.
این شکایت جدیدترین مورد در یک سری شکایتهای حقوقی از طرف گروههای آزادی های مدنی در پی افشاگریهای اسنودن است.
دادگاه اختیارات تحقیقاتی (آی پی تی) قبلا رسیدگی به شکایات مطرح شده در مورد استفاده جی سی اچ کیو و ان اس ای از برنامه های رهگیری جمعی از قبیل پریزم و تمپورا -Prism and Tempora- را شروع کرده است. ادعاهای دیگری علیه دیگر دولتهای اروپایی در دادگاه حقوق بشر اروپا و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی مطرح شده است که به سوء‌استفاده از تجهیزات مخابراتی مربوط می شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =