ایسنا نوشت:

وزیر خارجه ایران گفت: ما در این دور از مذاکره کار تدوین و نگارش را شروع می‌کنیم و این کار پر تلاشی خواهد بود و اگر نکات مورد اختلاف باشد که حتما هست برای رفع آن زمان می‌گذاریم.

دکتر محمدجواد ظریف، رییس تیم مذاکراتی ایران با ۱+۵ در بدو ورود به فرودگاه وین افزود: با اراده قاطع به وین آماده‌ایم برای حراست از حقوق مردم ایران و اگر طرف مقابل حسن نیت داشته باشد و بر اساس واقعیت پیش رود حتما مذاکرات رو به جلو خواهد بود.

او ادامه داد: ما حداکثر تلاش‌مان را می‌کنیم که در حداقل زمان کار پیش رود اما هیچ عجله‌ای هم نداریم و با متانت و حوصله و خودباوری و برخورداری از پشتیبانی مردم و رهبری کار را دنبال می‌کنیم.

ظریف در پاسخ به سوال ایسنا با اشاره به این که از این دور، مذاکرات با حضور بنده و خانم اشتون دنبال می‌شود، گفت : البته ما یک هیات بسیار قوی کارشناسی را به همراه داریم و افتخار دارم که بگویم در خدمت این هیات کار مذاکرات نهایی را دنبال کرده‌ام. هم‌چین یک تیم مبرز حقوقی هم همراه داریم. امااز این دور مذاکرات باید بیش‌تر کار مذاکرات توسط رییسان هیات‌های مذاکره کننده انجام شود.

وی گفت: البته کار کارشناسی وسیعی نیاز است و ما باید اسناد زیادی را آماده کنیم.

ظریف در پاسخ به سوال دیگر ایسنا که آیا ایران پیش‌نویسی را برای ارایه در این دور مذاکرات آماده کرده است؟ اظهار کرد: همه هیات‌ها روی موضوعاتی که قرار است در این مذاکرات مطرح شود قبلا فکر کرده‌اند. بر اساس توافقی که با خانم اشتون کردیم قرار است پیش‌نویس مشترک نوشته شود. اطمینان دارم همان طور که ما بر روی موضوعات مختلف خیلی فکر و بحث کردیم که بدون اغراق صدها ساعت بوده است حتما در طرف مقابل همین میزان کار شده است.

او تاکید کرد: هیچ پیش‌نویسی وجود ندارد اما هر توافقی که شود حتما باید در آن لغو تمام تحریم‌ها یک قسمت جدانشدنی توافق نهایی باشد.

ظریف گفت مذاکرات سه روزه خواهد بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزین RO ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    1 0
    خدا پشت و پناهتون
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    1 0
    خداپشت و پناهتان دعای خیر ملت بدرقه راهتان