ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه عربستان با توجه به گرم شدن محتاطانه روابط میان ایران و عربستان گفت محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود را برای سفر به ریاض دعوت کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تاکنون به اغلب کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس که از هم‌پیمانان عربستان به شمار می‌آیند شامل کویت، قطر، عمان و امارات متحده عربی سفر کرده است اما سفری به ریاض نداشته است.

سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان در یک نشست خبری گفت که محمدجواد ظریف از کشورش دعوتی برای سفر به ریاض دریافت کرده اما تاکنون پاسخی نداده است.

وی در سخنانش مشخص نکرد که ریاض چه زمانی این دعوت‌نامه را فرستاده است.

او در این باره گفت: تصمیم سفر ظریف تاکنون به واقعیت تبدیل نشده است اما هر زمان که وی بتواند ما مایل به استقبال از وی هستیم.

رویترز در ادامه آورده است: از زمان موافقت ایران برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ی‌اش روابط این کشور با اغلب کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) بهتر شده است اما روابط میان تهران و ریاض هنوز سرد است. عربستان همانند رژیم صهیونیستی و قدرت‌های غربی مدعی‌اند که ایران در برنامه هسته‌ای‌ش به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید بمب اتم است. این در حالی است که ایران این ادعا را رد می‌کند و تاکید دارد که فعالیت‌های هسته‌ای‌ش ماهیتی صلح‌آمیز دارد.

سعود الفیصل هم‌چنین گفت: ما با ایران مذاکره خواهیم کرد و با آن‌ها گفت‌وگو می‌کنیم. ما امیدواریم که ایران به بخشی از تلاش‌ها برای امن کردن منطقه تبدیل شود نه این که خود بخشی از مشکل باشد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    2 2
    چرا ما بریم اون بیاد