تسنیم نوشت:

یکی از کارشناسان انستیتو علم و سیاست برلین روند مذاکرات اتمی ایران با غرب را بسیار مثبت ارزیابی کرده و تصریح کرد که قدرت‌های دارنده حق وتوی سازمان ملل علاقه زیادی به دستیابی به یک توافق برای تقریبا مدت ۱۰ سال با تهران دارند.

دکتر «اولیور مایر» از کارشناسان موسسه علم و سیاست برلین روند مذاکرات اتمی بین ایران و ۱+۵ را فوق‌العاده مثبت ارزیابی کرده و در گفتگو با خبرگزاری آلمان تصریح کرد که محرمانه نگه داشتن مذاکرات علامت بسیار خوبی است مبنی بر جدیتی که همه طرف‌های گفتگو در این مذاکرات دارند.

وی افزود: از دید ایران راه برای توافق در این مذاکرات هموار شده است.

به اعتقاد مایر قدرت‌های دارنده حق وتوی سازمان ملل علاقه زیادی به دستیابی به یک توافق برای تقریبا مدت ۱۰ سال با تهران را دارند.

دکتر مایر همچنین به ویژه برای آمریکا این فرصت را ارزیابی کرد که از طریق دستیابی به موفقیت در مذاکرات برای حل مناقشات اتمی با ایران همچنین بحران‌های دیگر را حل کند. مناسبات جدید با ایران که بر مبنای اعتماد روزافزون باشد می‌تواند شروعی برای دست یافتن به پیشرفت هایی در حل بحران سوریه باشد.

مایر همچنین تصریح کرد که اسرائیل که از منتقدان سرسخت توافق با ایران است باید در موضع سرسختانه خود در قبال این مسئله بازنگری کند. تل آویو نباید با تاکید بر خواسته‌های بیش از حد خود موجبات تحریک طرف مقابل را فراهم آورد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =