فارس نوشت:

عبدالفتاح السیسی درباره روابط میان قاهره-تل‌آویو هم با اشاره به اینکه حضور نظامیان مصری در صحرای سینا برای تامین امنیت مصر و مقابله با تروریست‌ها است، تصریح کرد: صلح میان اسرائیل و مصر پایدار خواهد ماند.
به گزارش اسکای نیوز، عبدالفتاح السیسی شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز با اشاره به اینکه مشکلات امنیتی دولت‌های عربی به دلیل قدرت دیگران نیست بلکه به دلیل ضعف خودشان است،‌ تصریح کرد که ارتش مصر دارای قدرت است ولی عقلانیت بر آن حاکم است و تهدیدی برای دیگران نخواهد بود.

السیسی با بیان اینکه اگر کشور عربی با تهدید مواجه شود ارتش مصر آماده کمک خواهد بود، تصریح کرد که هرجا تهدید باشد ماهم هستیم.

وی در ادامه با اشاره به حمایت پادشاه عربستان از اقدام ارتش مصر در سرنگونی رئیس جمهور این کشور در تابستان سال گذشته اظهار داشت که این حمایت سرنوشت ساز بود و تاریخ آنرا فراموش نخواهد کرد.

وزیر دفاع سابق مصر در ادامه با تقدیر از موضع دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله امارات،کویت،بحرین و عمان در حمایت از نظامیان در سرنگونی اخوان المسلمین، مواضع دولت ابوظبی را مردانه توصیف کرد.

وی در ادامه این گفت‌وگو درباره اختلافات میان قاهره با آنکارا و دوحه درباره حمایت این کشورها از اخوان المسلمین هم ابراز داشت که دیگران باید به ما احترام بگذارند و در امور داخلی مصر دخالت نکنند.

السیسی با اشاره به اینکه آغاز اختلافات توسط قطر و ترکیه بوده است و نه مصر، اظهار داشت که هیچکس نمی‌تواند بار دیگر در امور مصر دخالت کند.

وی روابط دو ملت مصر و ترکیه را فراتر از روابط سیاسی میان دولت‌های دو کشور دانست و گفت: آنکارا باید برای بهبود روابط با قاهره گام بردارد نه در مسیر عکس آن.

وی با اشاره به حمایت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از محمد مرسی رئیس جمهور اخوانی برکنار شده مصر اظهار داشت: آیا من باید این روابط را اصلاح کنم؟ اجازه نخواهیم داد کسی امنیت ملی مصر را به بازی بگیرد.

نامزد مورد حمایت نظامیان حاکم در مصر درباره رابطه قاهره-تهران هم با تکرار ادعاهای پیشین تصریح کرد که روابط ایران و مصر وابسته به عدم تهدید ثبات و امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط ایران است.

وی افزود: اگر ایران تهدیدی برای امنیت کشورهای خلیج فارس نباشد به هیچ عنوان ارتباط ایران و مصر مشکلی نخواهد داشت.

السیسی درباره سوریه هم با هشدار نسبت به تقسیم این کشور خواستار حل مسالمت آمیز بحران در این کشور شد.

وی درباره رابطه مسکو با قاهره هم گفت که روابط مصر با روسیه رابطه‌ای قدیمی است و لازم نیست این رابطه به حساب رابطه به آمریکا مقایسه شود.

وی همچنین درباره روابط میان قاهره و تل آویو هم با اشاره به اینکه حضور نظامیان مصری در صحرای سیا برای تامین امنیت مصر و مقابله با تروریست‌هایی است که هم تهدید برای مصر و هم دیگر همسایگان است، تصریح کرد که صلح میان اسرائیل و مصر پایدار خواهد ماند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    4 6
    حامیان سیسی فقط اسراییل و دیکتاتورهای منطقه خواهند بود
    • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
      3 3
      مصر بسوی عقلانیت پیش می رود. السیسی مرد عاقلی هست.
    • دانشجو IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
      2 4
      خاک بر سر سیسی ... نظامیان نباید در سیاست مداخله کنند.