عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق مصر که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است از حمایت دیکتاتور مخلوع مصر و مهره‌های سرشناس این رژیم برخوردار است.

برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر اینجا را کلیک کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عبد الفتاح السیسی» وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور از حمایت برخی‌ شخصیت‌های بارز دوره دیکتاتوری مصر برخوردار است که در این میان نام «حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع مصر نیز به چشم می‌خورد.
حسنی مبارک؛ در مصاحبه تلفنی با روزنامه المصری الیوم که از محل اقامت اجباری وی انجام شد، گفت: ملت حرف خود را زد و السیسی را انتخابات کرد، اکنون در صحنه سیاسی ملت هیچ گزینه‌ای جز السیسی ندارد.
عمرو موسی؛ دبیر کل اسبق اتحادیه عرب و رئیس سابق کمیته پنجاه نفره تعدیل قانون اساسی مصر از مدت‌ها پیش تبلیغات برای نامزدی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده و یکی از اعضای ناظر بر مبارزات انتخاباتی وی است.
احمد شفیق؛ آخرین نخست وزیر دوره مبارک که اکنون به دلیل پیگرد قضایی از کشور متواری گشته و در امارات بسر می‌برد، حمایت خود را از السیسی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

4949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    2 3
    هر انسانی نوری در صورتش است آیا نوری در صورت السیسی می بینید
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    4 7
    چقدر مردم مصر بدبختند بعد اینهمه کشته باز یکی رو اوردند که راه حسنی مبارک رو در پیش میگیره .
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    اسیسی مبارک دوم ومرس کسی که به مردم مصر باغرور احمقانه خیانت کرد
  • طرفدار السیسی A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 1
    خوانندگان محترم لطفا در قضاوت هایتان منصف باشید شما به بشار اسد جنایتکار اجازه می دهید که دوباره ریاست جمهوری سوریه را به ارث ببرد اما مخالف ناجی واقعی مردم مصر هستید ونامزد شدن مردی مقتدر مانندعبدالفتاح السیسی را به صلاح نمی دانید؟تعداد کشته های این دو کشور را با هم مقایسه کنید سپس عادلانه قضاوت کنید