فارس نوشت:

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی نهایی شده است، گفت: این گزارش تا ۱۵ روز آینده جهت قرائت در جلسه علنی صحن مجلس به هیأت رئیسه مجلس ارائه خواهد شد.

سید شریف حسینی گفت: گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تهیه و بررسی‌ اولیه برای ارائه به هیأت رئیسه مجلس انجام شده است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو یکسری موارد مد نظر بوده که خودروسازان باید رعایت کنند، به ویژه در بحث قیمت‌ها و اینکه یکسری از هزینه‌های اضافی خودروسازان باید کاهش یابد.

حسینی با انتقاد از تولید برخی قطعات در خارج کشور و عرضه آن به نام تولید داخل، گفت: بر اساس گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، تولید برخی قطعات با برند ایرانی، که در خارج از کشور انجام می‌شود، باید هرچه سریعتر در داخل انجام شود، چرا که با نام تولید داخل عرضه می‌شوند، اما در واقع تولید شده در کشوری دیگر هستند.

او گفت: بحث‌های مدیریتی در صنعت خودروسازی نیز در حال پیگیری است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    13 0
    خدا دیر گیره وشیر گیر تنها راه کم کردن زور گویی های این خودروسازهای آفتابه ساز صفر کردن تعرفه است بخدا اگه زور تعرفه نبود خودروسازها باید غاز می چروندن
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    10 0
    خودرو ایرانی با وجود ایران خودرو و سایپا و .... خودرو خواهد داشت پراید و پژوی 20 سال پیش نوش جان همه. هر چند که خبر منتشر نمی کنی
  • بی نام US ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    5 0
    این بیانیه دادن ها و گزارش دادن ها و تعیین تکلیف کردن برای خودروساز، 20 ساله داره اجرا میشه. فایده نداشته. مردم میدونند، مجلس هم میدونه و دولت هم میدونه که تا حالا کسی زورش به خودروساز نرسیده. خودروساز هر کاری که دلش خواسته کرده و بعد فقط اون رو توجیه کرده. هم شما مجلسی میدونی و هم دولت و هم مردم و هم خود خودروساز که تنها راهی که خودروساز وادار به رعایت حقوق مشتری میشه، رقابتی کردن بازار با کاهش تعرفه واردات هست. اونم نه کاهش چند درصدی بلکه کاهش تا مرز صفر درصد.
  • بی نام US ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    8 0
    یکی از دوستان قبل از انتخابات میگفت دولت روحانی یک تیم اقتصادی خبره و وزیران نخبه و باسوادی داره که خیلی کارهای خوبی خواهند کرد. حالا سوال این هست که وزیر صنعت و سایر وزیران از جمله وزیر بازرگانی و غیره، چه جور نخبه ای هستند که من دانشجوی بیست ساله میفهمم درد صنعت خودروی ایران نبود رقابت و تعرفه 40 درصدی و مالیات و عوارض 10 درصدی آن هست. ولی آن وزیر نفهمید و باز هم مثل دولت قبل با خودروساز دست به یکی کرد و تعرفه واردات و مالیات آنرا ثابت نگه داشت.