رئیس‌جمهور:به فکر اصلاح امور باشیم نه انحراف/خداحوصله زیادی برای شنیدن نیش​هاو آزارها به من داده است

رئیس جمهور گفت: نقد حق همه است، آزادی حق همه است، اما همه به فکر مدد باشیم نه مچ‌گیری، به فکر مدد باشیم نه تخریب،همه به فکر اصلاح امور باشیم نه انحراف .

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌‌جمهور صبح امروز در آیین گرامیداشت روز مددکار، گفت: در همین کشور عده‌ای به نام اینکه باید در برابر قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها مبارزه کنیم و بایستیم، جیب مردم را زدند و اموال مردم را غارت کردند.
وی افزود: نگذاریم عده‌ای دوباره با شعر و شعار راه بزرگی که ملت ما در خرداد سال گذشته برگزید را منحرف کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک خادم شما، الحمدلله تا به امروز خداوند حوصله زیادی به من داده است. این‌قدر حرف‌ها را می‌شنوم و در سایت‌ها می‌خوانم و در گوشه و کنار به گوش من می‌رسد، اما تا امروز کاملا بی‌اعتنا بودم و فقط یک نکته به ذهنم آمد و گفتم خدایا گویی می‌خواهی با این نیش‌ها و آزارها اجر ما را مضاعف کنی.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امیدوارم ملت ما هم راه امیرالمومنین در صبر و استقامت را پیشه خود کنند. بی‌اعتنایی کنید. اگر بنا به پاسخ‌گویی باشد و اگر بنا باشد هر روز از گوشه‌ای کسی تهمت و فریادی برآورد و ما بخواهیم حواس‌مان و وقتمان را صرف پاسخ‌گویی به او کنیم، معنی‌اش این است که ما به اهداف‌مان نرسیم. ما هدف بلندی داریم.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور ادامه داد: ما باید تورم را مهار کنیم. ما باید قدم به قدم تورم را که در مسیر و سطح فزاینده‌ای بود، مهار کنیم و این اسب سرکش را در مسیر درست قرار دهیم.
روحانی تصریح کرد: ما باید برای جوان‌های عزیزمان که خوشبختانه امروز تحصیل‌کرده هستند و بسیاری‌ از آنها فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مختلف و مراکز آموزش عالی هستند، شغل تهیه کنیم.

وی افزود: چه کسی می‌تواند تحمل کند در یک خانواده‌ای که 2 فرزند جوان هم پسر و هم دختر، تحصیلات عالی‌شان تمام شده، شغلی ندارند؟ پدر و مادر با چه آرزو و امیدی در روزی که فرزندان خود را به دبستان فرستادند و آن روز که به دبیرستان فرستادند با چه نشاطی و آن روز که با دعا در کنکور دانشگاه موفق شدند چه لبخندی و امروز که مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده‌اند و به خانه می‌آیند، نکند به جای آن خوشحالی، نشاط و لبخند، در حال حاضر دنیایی غصه بر دل‌شان سرازیر شود که چه کنند؟
روحانی با بیان اینکه اشتغال بالاتر از پول است، گفت: بحث سر پول نیست. اشتغال بالاتر از پول است. بیکاری تنها بی‌پولی نیست، بلکه آغاز ده‌ها مشکل و گرفتاری است. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از اعتیاد، اختلاف، جرائم و بزهکاری‌های متنوع و جدایی‌ها و طلاق‌ها، از بیکاری‌ها نشأت می‌گیرد و آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما امروز همه باید دست به دست هم دهیم و همه باید مددکار شویم. باید این غول بزرگی که به نام رکود بر اقتصاد ما سایه افکنده، دست به دست هم دهیم و این غول را از این کشور و از این ملت دور کنیم. ما باید شرایط رونق اقتصادی را در این کشور فراهم کنیم. امروز نیاز به مددکاری‌های بزرگ داریم.
روحانی ادامه داد: بگویم که باید کشور را مدد کنیم؟ بگویم که باید کل ملت را مدد کنیم؟ بگویم که باید نظام را مدد کنیم؟ زیرا خداوند گاهی برای دین خودش نیز از ما مدد خواسته است. خداوند مگر نگفته که خدا را یاری کنید. آن جایگاه بلند انسان، آن جایگاهی است که مددکار است و حتی باید به مدد دین خدا و راه حق هم بشتابد و همه ما باید مددکار باشیم.
وی افزود: علما، بزرگان، فرهیختگان و اندیشمندان و کارآفرینان همه باید احساس کنند که امروز وظیفه مددکاری را بر دوش و برعهده دارند. مددکاری را باید از مولای‌مان بیاموزیم. این درست است که امروز در جامعه ما مددکار باید به مددجو بگوید که خود توان داری و من فقط می‌خواهم کمکت کنم تا استعدادت شکوفا شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دیدید این معلولین ذهنی و یا جسمی که به صحنه آمدند و قطعه یا قطعاتی را نواختند؟ آیا دیدید که هم دارای استعداد ذهنی برای حرف زدن و کلام هستند؟ آنها هم دارای استعداد عملی در هر فنی که ما به آنها بیاموزیم، هستند. این‌طور نیست که اگر کسی در یک بخشی از جسمش، جانش و یا روحش معلولیت یافته، نتواند از بخش دیگری از توان خود استفاده کند. انسان‌ها دنیای خلاقیت هستند. این مددکار است که با مهارت، دانش و تخصصش باید بفهمد که استعداد این معلول، جسمی و روحی چیست و چگونه باید به او کمک کند.

روحانی تصریح کرد: ما باید استعدادهای مددجویان را شکوفا کنیم. ما باید بدانیم که اگر راه مدد و یا تعبیر قرآنی، تعاون در همه نیکی‌ها، پاکی‌ها و درستی‌ها به یاری هم بشتایم و کمک کنیم، خداوند ما را پیروز و موفق می‌گرداند.
وی افزود: در همه امور باید تکیه ما به مردم باشد. این مردم هستند که قدرت بزرگ این کشور هستند. اشتغال و رونق از طریق مردم فراهم می‌شود. اگر می‌خواهیم فرهنگ بسازیم، این مردم هستند. امسال سال فرهنگ است. بعضی‌ها خوب شروع نکردند، اما می‌توانیم زود اصلاح کنیم. وقت زیاد داریم. کمتر از 2 ماه از امسال گذشته است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امسال سال فرهنگ است، یعنی سال ادب و احترام به یکدیگر. بنده نمی‌خواهم بگویم که کسی نقد و انتقاد نکند، نقد حق همه است. بنده نمی‌خواهم بگویم که کسی ننویسد و نگوید، بلکه آزادی حق همه است، اما همه به فکر مدد باشیم نه مچ‌گیری. همه به فکر مدد باشیم، نه تخریب. همه به فکر اصلاح امور باشیم، نه انحراف جامعه. سال فرهنگ و اخلاق و سال هوشیاری و مدد است. چقدر روز خوبی، 13 رجب به عنوان روز مدد و مددکار انتخاب شده است.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    و خداوند با صابرین است آقای رئیس جمهور مطمئن هستم شما از این امتحان سر بلند بیرون خواهی آمد به کوری چشم دشمنانتان
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    14 5
    آقای روحانی صبر چرا؟ رسواشون کن
  • سردارجانبازمحمددامن باغ IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    2 1
    باسلام جناب رییس جمهوربرای سااختن کشورهمه کنارشما هستند.ولی متاسفانه اطرافیان شما.همچون اخوان.المسلمین رفتارمیکنند.وهیچ مشورتی باصاحب نظران ندارند.بنده بسیاری ازسرمایه گذاران رامیشناسم که اماده خدمت وسرمایه گذاری دراستانهاهستند.ولی تک محوری اطرافیان. وبرخی مشاوران که گزارشات راکامل به حضرتعالی نمیدهند.روز بروزبرمشکلات میافزاید.چنانچه‌ تمایل داشته باشید.رییس. دفترحضرتعالی ترتیب ملاقاتی باجنابعالی.بدهند.برای بازسازی کشورنیروهای مادرخدمت مردم عزیربرای حل بسیا ری ازمعضلات هستند. سربلند باشید.عزیزان.دفترحضرتعالی.ازطریق. همین وبلاگ درجریان بگذارند.درخدمت هستیم.
  • بی نام RO ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    5 3
    آفرين بر دکتر روحاني با افشاگري درست نيت واقعي فراطيون رو کن مردم ميدونن چه کساني حرف درست ميزنن
  • جواد A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    12 4
    جناب آقای روحانی تا وقتی دغدغه معیشت و رفاه و آسایش مردم رو دارید نگران نیش ها و تخریب های افراطیون نباشید . ما مردم دلاور ایران همچون کوه پشت سر شما خواهیم ایستاد . تا کور شود هرآنکه نتواند دید .
  • 90 A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    9 4
    ما 90 مثل کوه پشتیبان شماییم البته به ان 10 احترام میذاریم انها را ....و....نمی نامیم
  • سمنانی A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    6 3
    سلام همشهری،فردا حتما روشن است آقای رییس جمهور،بیخیال دلواپسان کاغذی
  • محمدرضا A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    8 8
    سلام بر روحانی عزیز جناب رئیس جمهور مردم حامی شما هستند و از شما حمایت میکنند. دکتر روحانی ما نیازمند یک رسانه ی تصویری مردمی هستیم که نظرات واقعی جامعه را منتشر نماید. در این زمینه زمان دارد به نفع تندروها سپری میشود. لطفا در این زمینه اقدام بفرمایید. مردم ما آگاه هستند اما نیاز به آگاهی بیشتر دارند. خداوند پشت و پناهتان
  • شهروند A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    16 3
    درود بر رییس جمهور منتخب منتخب منتخب منتخب
  • جواد A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    3 9
    خدا رو شکر که خدا به شما صبر داده اگه صبر نمیداد چی میشد ...با عرض پوزش این حرفا فرافکنیه و..... ولی انشالله موفق باشید
  • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    7 0
    خدا پشت و پناهت دلاور شیرین سخن
  • سین شین A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    6 0
    ما پشتیبان شما هستیم آقای رئیس جمهور امیدوارم شما هم حامیان واقعی خود را فراموش نکنید.
  • شهروند IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 1
    آقای روحانی عزیز ما مردم خوشحالیم که به شما شخصی که صبور قاطع تحصیلکرده سیاستمدار و مسلط به زبان دیپلماسی و وفادار واقعی به نظام رای دادیم بهرحال مردم تا مدتی این خائنین به مردم و نظام و رئیس جمهور و دولتش را تحمیل می کنند که بخاطر بدست گرفتن قدرت و پرکردن جیبهایشان هر روز یک مشکل سرراه دولت مردمی بوجود می آورند اینها با این ندانم کارهایشان فقط خود را معرفی می کنند که اجیر دشمنان خارجی فعال در داخل کشور هستند .آقای روحانی دوستتان داریم و همواره پشتیبان شما هستیم.