تسنیم نوشت:

رئیس مجلس گفت: اقدام رهبران سوریه برای تأمین شرایط مطلوب برای انتخابات سراسری در سوریه یک اقدام عقلایی و در جهت منافع مردم و بازگشت آرامش به این کشور بوده و جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می‌کند.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار "عدنان محمود" سفیر سوریه در تهران با اشاره به سابقه دوستی دو کشور مسلمان جمهوری اسلامی ایران و سوریه، گفت: دو کشور در همه زمان‌ها دارای روابط دوستانه‌ای بوده‌اند و جمهوری اسلامی ایران بر حسب وظیفه انسانی خویش به حمایت‌های معنوی خود از مردم سوریه در برابر ظلم و تعدی تروریست‌های مزدور مبادرت کرده است.
وی با ابراز خرسندی از فراهم شدن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات در سوریه، افزود: اقدام رهبران سوریه برای تأمین شرایط مطلوب برای انتخابات سراسری در سوریه یک اقدام عقلایی و در جهت منافع مردم و بازگشت آرامش به این کشور بوده و جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می‌کند.
رئیس مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مردم سوریه در انتخابات آزاد و سراسری کشورشان شرایط برای بهبود دائمی اوضاع در این کشور فراهم گردد.
**"عدنان محمود": خاطره حمایت‌های معنوی و کمک‌های انسان دوستانه ایران از مردم سوریه از ذهن‌ها نمی‌رود
همچنین در ادامه این دیدار "عدنان محمود" سفیر سوریه در تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات کشورش، با اشاره به برنامه قریب‌الوقوع برگزاری انتخابات در سوریه، گفت: با وجود پیروزی‌‌های اخیر نیروهای دولتی سوریه در منطقه حمص، امروز بیش از هر زمان دیگر شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد در سوریه با مشارکت همه اتباع سوری در داخل و خارج فراهم است.
وی افزود: مردم سوریه پس از تحمل شدائد و مصائب فراوان ناشی از جنگ و خونریزی توسط گروه‌های تروریست مزدور، اکنون چشم امید به برگزاری انتخابات و بازگشت آرامش واقعی به کشور خود دوخته‌اند.
سفیر سوریه در تهران، همچنین با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی از مردم سوریه به ویژه در شرایط دشوار کنونی، خاطر نشان کرد: خاطره حمایت‌های معنوی و کمک‌های انسان دوستانه مردم قهرمان و مسؤلان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه در طول سال‌های گذشته به ویژه در روزهای سخت کنونی از ذهن آنان محو نخواهد شد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =