روزشمارانتخابات92/حضور احمدی نژاد تخلف بود یا نبود/به نفع هاشمی کنار نمی روم

سال گذشته دراین روز هنوز شوک اخبار داغ روز آخر ثبت نام ادامه داشت.

به گزارش خبرآنلاین ، ثبت نام بی سرو صدای جلیلی، ثبت نام پرحاشیه اسفندیار رحیم مشایی و حضور ناگهانی هاشمی رفسنجانی فضای کشور را به ناگاه پر هیجان کرد.

یک بحثی که در این روز در رسانه های مطرح بود این بود که آیا حضور رئیس جمهور به همراه یکی از کاندیداها و اینکه او اعلام کرده که برای آمدن به همراه مشایی مرخصی گرفته است سوژه اصلی خیلی از خبرگزاری ها بود. غلامحسین الهام سخنگوی دولت در اینباره گفت: حضور رییس‌جمهور در ستاد انتخابات اشکال قانونی نداشت.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره حضوراحمدی نژاد با مشایی گفت: در جلسه هیات مرکزی نظارت،  حضور رییس‌جمهور در وزارت کشور مطرح شد و همه اعضا معتقد بودند که حضور ایشان در معرفی یکی از کاندیداها در وزارت کشور بر اساس ماده 68 قانون انتخابات تخلف محسوب می‌شود و مراتب نیز به قوه قضاییه اعلام خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران حاضر در هیئت دولت دراینباره با خنده گفت: به هر حال ما کشور حرف و حدیث هستیم. وی  در پاسخ به این سوال که عده‌ای از مقامات اعلام کرده‌اند که اقدام دیروز شما خلاف قانون بوده است، گفت: بالاخره رییس‌جمهور هر کاری بکند حرف و حدیث درباره‌ی آن زیاد است.

از سوی دیگر ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این روز با انتشار بیانیه‌ای، رسما آمادگی خود برای حضور در این عرصه را اعلام کرد. وی در این بیانیه اعلام کرد: اکنون، با توکل بر خدا و با حضور شما مردم در انتخابات، مطمئنم، فصلی تازه و سرشار از امید در تاریخ معاصر ایران با خلق حماسه رقم خواهد خورد که همه ایرانیان با قومیت‌ها، زبان‌ها، مذاهب و ادیان و حتی سلایق مختلف سیاسی، برای سربلندی خود، میهن عزیز و نسل‌های آینده، تلاش خواهند کرد.

بحث دیگری که پس از ثبت نام های روز آخر در گرفته بود، بحث انصراف دادن ها بود. مسئول ارتباط با رسانه‌های ستاد حسن روحانی گفت که اخبار مربوط به کناره‌گیری این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری هنوز قابل استناد نیست و موضع رسمی ستاد هنوز اعلام نشده است.

مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال کناره‌روی‌اش از عرصه رقابت انتخاباتی گفت: ان‌شاءالله کنار می‌روم و دیگر راه را ادامه نمی‌دهم.

حجت الاسلام فلاحیان اعلام کرد: در مورد حضور آقای هاشمی باید صبر کنیم و ببینیم که کدامیک از کاندیداها به نفع ایشان کنار می‌روند. من به عده‌ای قول داده‌ام و قطعاً به نفع هاشمی کنار نمی‌روم اما احتمال کنار رفتن برخی از کاندیداها به نفع هاشمی و کاهش تعداد کاندیداها وجود دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات عارف هم گفت: عارف پس از اعلام نظر شورای نگهبان درباره نامزدها موضع خود را درباره کناره‌گیری از کاندیدا‌توری به نفع هاشمی رفسنجانی اعلام می‌کند.

از سوی دیگر جمعی از نخبگان دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تهران بیانیه با صدور بیانیه‌ای، از لنکرانی، جلیلی و زاکانی خواستند تا برای انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر ائتلاف کنند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =