ایسنا نوشت:

اردوغان که هنوز پس از مناقشه خود با رئیس کانون وکلای ترکیه خشمگین است، متعهد شده تا هرگونه سخنرانی‌ "سیاسی" در مراسم قضایی را در آینده ممنوع کند.

به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: تا زمانی که من در این منصب هستم، هرگز در مراسمی که این قبیل افراد سخنرانی می‌کنند، شرکت نخواهم کرد.

اردوغان گفت در صورتی که رئیس کانون وکلای ترکیه در مراسم رسمی ارگان‌های قضایی این کشور اجازه سخنرانی داشته باشد، در آن جلسات شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: این مراسم سالانه که به تشریفاتی برای انتقاد از سیاستمداران با این روش تبدیل شده ذهن ما را مشوش کرده است. ما قصد داریم طی روزهای آتی در این خصوص مذاکره کنیم و راه‌حلی برای آن بیندیشیم. تا زمانی که من در این منصب هستم در مراسمی که این افراد در آن سخنرانی می‌کنند، شرکت نخواهم کرد.

وی متین فیضی اوغلو، رئیس کانون وکلای ترکیه را به تبدیل این اوضاع به فرصتی برای خود به منظور انتقاد از دولت متهم کرد و گفت که این مساله مشابه آنچه است که در "ترکیه قدیم" رخ می‌داده و طی آن دولت ترکیه تحت قیمومیت نظامی و قضایی بوده است.

وی گفت: آن روزها تمام شده است. دیگر مقابل شما رئیس جمهوران و وزرای ترسو نیستند. مردم ما را سر کار آوردند. کسی جرات نطق کردن علیه ما را ندارد.

نخست وزیر ترکیه همچنین تاکید کرد که در سخنرانی فیضی اوغلو که یک ساعت به طول انجامید مسایل سیاسی مختلف از جمله شرکت‌های دفاع ملی ترکیه، اتحادیه اروپا، هنر و قربانیان زلزله وان مطرح شده است.

اردوغان همچنین تاکید کرد که مجوز دادن به رئیس کانون وکلای ترکیه برای سخنرانی در چنین مراسمی "غیرقانونی" بوده و افزود که اطلاعاتی که فیضی اوغلو در سخنرانی‌اش مطرح کرده، کاملا اشتباه است.

وی گفت: فیضی اوغلو در شورای دولت صحبت کرده‌ نه در گردهمایی حزب مردم جمهوری‌خواه. باور کنید من نمی‌دانم که ما در شورای دولتی بوده‌ایم یا گروه‌های حزب مردم جمهوری‌خواه.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    4 6
    این مخالفان دولت ترکیه هم معلوم نیست حرف حسابشون چیه. خوبه هنوز یک ماه از انتخابات نگذشته و علیرغم همه تهمت هایی که به اردوغان زدند رای مردم رو دیدیم.
    • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      4 0
      اردوغان دیکتاتور....استعفا استعفا
  • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    5 2
    عقده ای ...