نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی می گوید به نتیجه دور جدید مذاکرات و واقع بینی طرف غربی امیدوار نیست، اما دلواپس هم نیست.

منصور حقیقت پور در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص پیش بینی اش از دور جدید مذاکرات هسته ای که از فردا در وین آغاز می شود، گفت:امیدواریم 5+1 در این دور از مذاکرات براساس واقعیات صحنه گام به مذاکرات بگذارد ولی با اظهار نظر های سخیف اخیر آمریکایی ها خیلی امیدوار نیستم.
حقیقت پور در عین حال با تاکید بر اینکه خوشبین نبودنش به معنای دلواپس بودن نیست، گفت: اگر این اظهار نظرهای آمریکایی ها برای مصرف داخلی شان باشد و براساس واقعیت های مذاکرات به صحنه بیایند، ممکن است دو طرف بتوانند در مورد پیش نویس مذاکرات نهایی به توافق برسند.
مقامات ایران اعلام کردند این دور از مذاکرات در وین با هدف تدوین پیش نویس توافق نهایی ایران و 1+5 انجام می شود.
وی درباره نشست روزگذشته کمیسیون امنیت ملی که قرار بود مناظره عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده با باقری عضو سابق تیم مذاکره کننده،گفت:آقای عراقچی چون در سفر بودند به این جلسه نیامدند ولی آقای باقری در این نشست حاضر شدند و به بیان نقطه نظرات خود درباره مذاکرات هسته ای پرداختند.
علی باقری معاون سعید جلیلی در تیم پیشین مذاکره کننده ایران بود که گفته می شود از منتقدان توافق ژنو است.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره کلیات اظهار نظر های باقری در این جلسه، اظهار داشت: ایشان نقطه نظرات خود را مطرح کرد. شاید مصاحت نباشد که بنده در این زمینه صحبت کنم. این موارد را از سخنگوی کمیسیون امنیت ملی جویا شوید.

29212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    4 0
    آقای باقری شما هشت سال مذاکره کردید کسی جرات نداشت اسم مناظره با شما را رو زبون بیاره آخر کارهم مردم ومملکت را به فلاکت وتحریم کشاندید حالا که دولت رابااین همه بدهکاری وتبرم به دست نمایندهای منتخب بحق مردم تحویل دادید وتیم مذاکره کننده جدید داره نتیجه میگیره. به هربهانه ای سنگ اندازی میکنید مطمئن باشید همانطور مردم توانتخابات بارای خود جواب قاطع به افراطی ها وکاسبان تحریم دادند باهمایت خودشون از تیم مذاکره کننده تاپای جان ایستاده اندامسال سال سرنوشته