رئیس جمهور:برخی فکر می کنند با پریدن از دیوار زودتر به هدف می رسند و انقلابی اند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی از سه نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر تجلیل کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سمیرا خواجه از استان سیستان و بلوچستان ،عماد امیری از استان خراسان جنوبی و علی رضا رنگزن مقدم از استان آذربایجان شرقی از رییس جمهوری نشان ایثار دریافت کردند.

رئیس جمهور در این مراسم که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به نوع خدمات رسانی سازمان هلال احمر گفت: شاید تنها سازمان امدادگری که مرز و حزب نمی شناسد و جناح را مد نظر قرار نمی دهد حتی مذهب و حتی ملیت و دین را و فقط در خدمت نجات انسان می باشد، هلال احمر است.

روحانی گفت: بسیار خوشحالم که در جمع فداکاران و تلاشگرانی هستم که در راه نجات انسان ها و کسانی که در مسیر تسکین آلام مردم خود را آماده کرده اند و در روز نیاز وارد عمل می شوند.خود قرآن مجید هم در برخی از آیات خطاب به آنچه به ما می گوید مربوط به انسان است یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَی رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ، آنجا که به ما می گوید اگر یک نفر کشته شود فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاس جَمِیعاً.

وی همچنین گفت: در بسیاری از امور بحث ما ویژگی های اعتقادی، عقیدتی، سیاسی، تمایلات شخصی، قومی و تعلقات مربوط به محیط جغرافیایی، هیچ چیز وجود ندارد، همان که فرمود من سمع رجل ینادی یا للمسلمین. صدای یک انسان را بشنوید که بگوید کمک. آن وقت گفت فلم یجبه فلیس بمسلم، تعبیر بسیار قوی است، اگر گرفتاری فریاد می زند و تو اعتنا نمی کنی، پس تو مسلمان نیستی، پیامبر می گوید پیرو من، امت من و جزء امت من نیست.

اهم اظهارات رئیس جمهور در ادامه به نقل از ایرنا می آید:

* چرا آدم هلال احمر و حتی صلیب سرخ را دوست دارد؟ یک علاقه خاصی وجود دارد، من خودم شاید اینگونه هستم، در همه جای دنیا هنگامی که آدم این لباس، آرم و حتی آمبولانس، ماشین، درمانگاه و چادری که آن آرم را دارد، می بیند احساس امنیت و راحتی می کند.آدم احساس می کند داخل این چادر، درمانگاه یا بیمارستان کسانی هستند که فقط به فکر نجات انسان هستند و این بسیار ارزشمند است.

*(خطاب به امدادگران هلال احمر) وجود، حضور، پرچم، لباس و چادر شما بدون اینکه کاری کنید، آرامش بخش است و به مردم آرامش می دهد.  مردم که از کنار تجهیزات شما عبور می کنند، احساس می کنند، در این چادر یا آمبولانس یک یاری هست و اگر لازم باشد او به کمک ما می آید، بی منت و بی توجه به قیافه و رنگ کمک می کند و برای اش مهم نیست نیازمند به کمک، کیست؟، از کجاست؟، از کدام شهر و قومیت است؟ و چه زبان و لهجه ای دارد؟ بسیار آرامش بخش است. بنابراین بسیار مهم است که هلال احمر ما قوی، با روحیه، توانمند و آموزش دیده باشد.

*هنگامی که در تلویزیون می بینیم که در جایی حادثه ای، سیل، زلزله ای یا آتش سوزی رخ داده که در همه جای دنیا این حوادث پیش می آید، بعد امدادگر چگونه خاک ها را پس می زند، با چه دقت و انواع ابزاری که در اختیار دارد، انسانی را با مهارت نجات می دهد، وقتی معلوم شود که این امدادگر از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است، برای مردم ما بسیار لذت بخش و غرور آفرین است.

* در کشوری حادثه ای رخ داده است، افغانستان، لبنان، آفریقای مرکزی، آمریکای لاتین یا هر کجا، شما رفتید و انسان گرفتاری را نجات دادید، آقای دکتر فرهادی رییس سازمان هلال احمر چون خود پزشک است می تواند این مجوز را به شما دهد که رگ هم بگیرید و ... به هر حال آن هم نکته ای است، خوب است با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم هماهنگ شود، چه اشکالی دارد اگر آموزش لازم را دیدید، کمک بیشتری کنید. چون جان یک انسان است و اولین فردی هستید که به محل حادثه می رسید و تا گروه دیگر و پزشک برسد، بیمارستان صحرایی برپا شود، بتوانید کمک بیشتری کنید.

* هلال یک سمبلی شده در دنیای اسلام ، معماری اسلامی از قرن ها پیش به هر حال بصورت یک سمبل درآمده و و قرآن می گوید یسألونک عن الأهلة از این هلال ها که طول می کند دوباره غروب می کند دوباره ماه بعد همین هلال طلوع می کند. قل هی مواقیت للناس والحج این هلال برای وقت شناسی است. به نفع جامعه و برای نظم جامعه و برای آشنایی با مواقیت و مواقف مربوط به عبادت و از جمله حج است.

برخی فکر می کنند با پریدن از دیوار زودتر به هدف می رسند و انقلابی اند

*و لَیْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوْاْ الْبُیُوتَ مِن ظُهُورِهَا. از دیوار بالا نروید بعضی ها فکر می کنند نه آقا تا برویم بگردیم دور این خانه و درش را پیدا کنیم و قفلش و کلیدش را پیدا کنیم چه کاری است از دیوار می پریم بالا زودتر به هدف می رسیم.

*هیچ کجا از دیوار نباید بالا برویم . این که اسلام به ما می گوید کاری می خواهید انجام دهید فکر و مشورت کنید با دقت و بعد تصمیم بگیرید یعنی از در وارد شوید. یعنی از دیوار نروید بالا. وقتی می خواهیم قرآن را بفهمیم و درک کنیم می رویم به کلام اهل بیت (ع) به بیان ائمه می پردازیم این همان دری است که ما را هدایت به داخل آن خانه و معنای آیات الهی می کند.

*همه جای زندگی اول در را پیدا کنید همه جای زندگی حواسمان باشد از دیوار بالا نرویم، در اقتصاد در فرهنگ و در مسایل اجتماعی هم همین کار بکنیم. بعضی ها فکر می کنند از دیوار بروند بالا انقلابی است؟ نه. بعضی ها فکر می کنند از دیوار بروند بالا این سرعت عمل بیشتر است؟ نه. بعضی ها فکر می کنند از دیوار بروند بالا زودتر به هدف می رسند؟ نه. اتفاقا ممکن است موردی هم زودتر برسد اما دست و پا هم می شکند آن طرف دیوار که می پرید و گاهی هم نمی دانیم که آن طرف دیوار چه خبر است.

* راه صحیح و درست آن است که راه صحیح را بیابید و درب ورودی آن را بشناسید و به درستی باز کنید و وارد آن صحن شوید. صحن تصمیم گیری ، صحن عمل.شما خودتان هم در امداد همین طوری هستید شما هم باید از درب وارد شوید و شما هم اگر در جایی بی حساب وارد شوید آسیب می زنید.به آن آدم زنده ای که هنوز زیر آوار است نمی توانید نجاتش دهید. عجله نابجا ناصحیح است همین طور با لودر و بولدوزر حمله کردن که نجات نیست شما هم باید از در وارد شوید.

*شما امروز کار بزرگی انجام می دهید و دیروز در دفاع مقدس انجام دادید. هرروز می دیدیم ما آمبولانس ها، چادرها، افرادی که با این لباس با این آرم در صحنه نبرد هم مجروح را نجات می دادند و هم آسیب دیده را نجات می دادند. هم یک مسوولیت هلال احمر نسبت به اسرا داشت چه آزادگان ما ، اسرایی که آنجا بودند و برای اینکه پیام سلامت آنها را به خانواده های آنها برسانند و تلاش کند برای بازگشت و نجات آنها و چه اسرایی که از کشورهای دیگری در جنگ اینجا بودند.

*همین آماری که اعلام کردند صدها شهید تقدیم کردند و هزاران مجروح و آزاده که این نشان می دهد که این جمعیت، جمعیت پا به کار، ایثارگر، مخلص و یاری رسان در صحنه هایی است که جوانان و رزمندگان یا اسرای ما نیاز به کمک وامداد دارند.

*( اشاره به قرار گرفتن ایران روی خط زلزله و احتمال بروز خشکسالی، سیل و زلزله)این گونه حوادث برای همه ملت ها پیش می آید و برای ما هم کما بیش پیش می آید و شما خود را به عنوان سربازان فداکار آماده برای روز حادثه آماده کردید.

* در دوره جوانی انسان انرژی دارد و روح و دل نیز بسیار پاک است. وقتی سن بالا می رود، گرفتاری ها هم بیشتر و گاهی هم آلودگی ها بیشتر می شود.دولت، جمعیت هلال احمر را برای جذب داوطلبان بیشتر و نیز افزایش آموزش و مهارت نیروهای داوطلب کمک می کند.

*(با تبریک فرا رسیدن روز میلاد مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی(ع) ) بهتر از او بجز استادش پیام عظیم الشان اسلام (ص) کجا می توان الگو پیدا کرد. حضرت امیرالمومنین (ع) همه جا و تا پایان عمر خویش با خلوص و ایثار برای نجات انسان ها، گرفتارها، فقرا، ایتام و مستمندان در صحنه حاضر بود. این همان مردی است که وقتی می بیند یک پیرمردی در کنار کوچه ناتوان است و می گوید چرا و می گویند او یک فرد مسیحی است، می فرماید در حکومت اسلامی مسیحی یا مسلمان باشد یا هر اعتقاد و دینی داشته باشد آن روز که جوان بود در این جامعه کار می کرد و امروز که ناتوان شده است دست او را نمی گیرید؟ این چه بهانه ای است که او مسلمان است یا مسلمان نیست؟

* این درس را امام، مقتدا و مولای ما حضرت امیرالمومنین علی(ع) آموخته است و او کسی بود که به همه فقرای کوفه با هر اعتقاد و عقیده ای که بودند، رسیدگی می کرد.بالاتر از آن، اگر امیرالمومنین(ع) می دید یک خانواده ای که تعلق به خوارج دارد و مخالف مولاست گرسنه است، انبان خرما را به در خانه آن هم می برد و این درسی است که مولای ما به ما آموخته است و ما امروز افتخار ما این است که پیرو امیرالمونین باشیم و راهرو راه او باشیم.

* حضرت امیرالمومنین(ع) را نه تنها الگویی برای شیعیان و مسلمانان بلکه برای همه انسان ها است. آن حضرت ندای عدالت انسانیت بود و سرمشق همه انسان های آزاده و همه آنهایی است که می خواهند به مردم، جامعه، انسان ها و بشریت خدمت کنند و خادم باشند.

 

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    35 6
    واقعا عالی است اگر بشود عدل و انسانیت مولا علی را در جامعه مان پیاده کنیم ولی متاسفانه و هزاران افسوس که چشمها و گوشهایی در کشور وجود دارد که فقط زیبایی و آراستگی صورت خودشان را میبینند و صدای دل خودشان را می‌شنوند و کاری با فریاد بی صدای دل دردمندان جامعه و قلب شکسته نیازمندان بی پناه ندارند.همانهایی که سوار بر خر شیطان شده اند و نوای بینوایان را در نطفه خفه میکنند تا حسابهای بانکی شان در داخل و خارج پر و پیمان تر شود.بعضی از آنها ادعای دلواپسی و نگرانی برای اسلام و مسلمین دارند اما نمیدانند که رنگ رخسار خبر میدهد از سر درون...دکتر روحانی عزیز متاسفانه خانه از پای بست ویرانست.....
  • بی نام RO ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    اقای روحانی متشکریم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    از دکتر روحانی خواهش می کنم پاسخ این افراطیون را ندهند زیرا آنان می خواهند دکتر را از مسیرشان منحرف کنند
    • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
      7 26
      دلواپس ها میخواهند دولت را از مسیر کج به مسیر راست منحرف کنند.
  • بی نام RO ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    54 49
    اگه ديوار سفارت باشه ، چرا كه نه ، به يه جاهائى ميرسن
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    79 88
    پریدن از روی دیوار یکی از راه های برطرف کردن دلواپسیه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    حتی دیوار سفارت
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    33 1
    درستش اینه که زیر دیوار را بکنیم و وارد شویم
  • m A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    31 2
    همه فکر میکنند شما فکر میکنید کیست که عمل کند
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    18 1
    جدیدا آقای روحانی چه تیکه های سوزش آوری میندازه
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    3 12
    خيلي برگشتيم به عقب و به روحاني راي داديم خيلي اونوقت انتظار پيشرفت كشور رو داريم
  • سامان A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    22 2
    از روی دیوار سفارت می پرند و منافع بین المللی کشور را به خطر می اندازند تا بگویند دلواپسیم ...
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    4 16
    ازروی دیوار نه باکلیدی واردمیشویم که خبری ازان نیست .برای این ازدیواربالامیروند چون که کلید تدبیر گم شد.
  • ارش IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    3 25
    خدا کنه حاج محمود دوباره بیاد بلکه مارو از این گرونی نجات بده
  • بی نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    14 2
    امار مثبت و منفی این صفحه تغییر کرده
  • مستان A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    9 2
    حاج محمود بره برنگرده
  • سیدجلال IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    2 3
    اتفاقا بسیاری ازاین عزیزان هلا ل اهمر وقتی بادر بسته یا بهردلیل غیر قابل ورود مواجهه میشند مجبورندا ز دیوار بالا برند وبای د این کاررا بکنند همی چند وقت پیش چند نفر اتش نشانبخاطر باز نشدن نردبان ودیر از دیواربالا رفتن مورد سرزنش قرارگرفتنند
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    3 13
    روی دیوار پریدن که کار اصلاح طلبا بوده. معصومه ابتکار، اصغر زاده و عباس عبدی و..