۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۳

ایرنا نوشت:

حدود 400 کماندو آمریکایی از شرکت خصوصی امنیتی ˈگریستونˈ نام جدید شرکت ˈبلک واتر/ آکادمیˈ سابق درعملیات علیه جدایی طلبان طرفدار روسیه به نیروهای اوکراین کمک می کنند.

به نوشته روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی صدای روسیه، وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به گزارش رسانه ها در مورد استخدام نیروهای شرکت های نظامی خارجی توسط دولت اوکراین، اعلام کرد: این اقدام نشان می دهد کی یف می خواهد نارضایتی عمومی و اعتراض های مدنی را سرکوب کند.

شرکت خصوصی بلک واتر که در سال 2009 به دلیل رسوایی کشتار شهروندان عراقی، قاچاق سلاح و دیگر جرایم نام خود را به گریستون تغییر داد.

وزارت خارجه روسیه در یادداشتی که به این مناسبت منتشر کرد، افزوده است: در شرایطی که مردم اوکراین از دولت این کشور حمایت نمی کنند، کی یف تنها یک گزینه برای باقی ماندن در قدرت دارد و آن بسیج همه کمک های ممکن از حامیان خارجی از جمله استخدام مزدوران از دیگر کشورها است.

این یادداشت یادآور می شود : شرکت گریستون یکی از ژاندارم هایی است که به دولت کی یف در این زمینه کمک می کند، این امر نشان می دهد کسانی که در کی یف قدرت را به دست گرفته اند، نمی توانند با نیروهای امنیتی خود کمترین نظم و امنیت را در کشور مستقر کنند.

درگیری های اوکراین که خروج دولت پیشین مورد حمایت مسکو از قدرت را به همراه داشت، با تظاهرات شماری از جدایی طلبان شرق و روس زبان این کشور ادامه یافت.

جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه بر اساس نتایج همه پرسی از مردم این منطقه و درگیری در دیگر شهرهای شرقی اوکراین در موافقت با روسیه و مخالفت با دولت جدید کی یف، به بحران سیاسی در اوکراین و تقابل روسیه با غرب دامن زد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    2 0
    ننگ بر امریکا حامی جرم وجنایت و تروریسم در جهان. حامی شورش های مسلحانه با هدف سرنگونی و تخریب کشورها . یوگوسلاوی، شوروی حالا هم اوکراین. امریکا شرم بر تو