رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران از مذاکرات هسته‌ای به دنبال روشنگری حق خویش به تمامه است نه دنبال اسباب‌بازی هسته‌ای، گفت: خط قرمز در کیفیت فناوری هسته‌ای بر طبق فتوای رهبری تولید سلاح است نه چیز دیگر.

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: در روزهای اخیر مقامات آمریکایی در زمینه مذاکرات هسته‌ای کم، حرف ناپخته مصرف نکردند و در آشکار و نهان با ژست‌های سیاسی خط و نشان برای حد و حدود فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کشیدند که تعداد سانتریفیوژها باید در ایران فلان مقدار باشد یا آب سنگین اراک چنین شود یا تحقیق و توسعه فلان محدودیت را پیدا کند.
وی تاکید کرد: ظاهرا قدرت ‌های بزرگ غربی میدان مذاکره هسته‌ای را با شعبده بازی سیاسی عوضی گرفته‌اند. مذاکرات هسته‌ای،‌ مذاکراتی جدی است تا عیار اتهامات واهی شما روشن شود و ملت ایران ارزشی برای اینگونه مانور دروغین شما قائل نیست. ملت ایران طی سال‌های طولانی، ‌مجاهدت و پایداری به چنین دستاوردی ملی رسیده است آن هم در شرایطی که شما قوی‌ترین مقابله را با اراده ملت از خود نشان دادید.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: امروز ملت ایران صاحب فناوری هسته‌ای شده است و این امری نیست که قابل معامله باشد. ایران از مذاکرات هسته‌ای به دنبال روشنگری حق خویش به تمامه است نه دنبال اسباب‌بازی هسته‌ای؛ لذا مذاکره کنندگان ایرانی نمی‌توانند از هیچ یک از حقوق هسته‌ای ایران شامل غنی‌سازی در حد کارخانه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه آن هم بدون هیچ محدودیت صرف‌نظر نماید.
لاریجانی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب روز گذشته تاکید فرمودند مبنای توفیق حرکت آتی کشور را در خود‌باوری و تکیه بر دانش و توانمندی‌های داخلی می‌داند که یک نمونه مهم آن در دانش هسته‌ای رخ نموده است و به روشنی اعلام می‌کند که در مذاکرات آینده چارچوب مورد قبول، صیانت از کلیت فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است و کمیت این فناوری محل چانه‌زنی نیست و تنها خط قرمز در کیفیت فناوری هسته‌ای بر طبق فتوای رهبری تولید سلاح می‌باشد نه چیز دیگر.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده صرفا در این محدوده و فقط در موضوع هسته‌ای و نه چیز دیگر می‌توانند مذاکره را ادامه دهند و قدرت‌های غربی بدانند که اگر نسبت به مذاکرات مقدماتی با مسامحه برخورد شد،‌ مذاکرات نهایی محل مسامحه نخواهد بود.

دیگر اظهارات رئیس مجلس به نقل از ایسنا به شرح زیر است:
* ناکثین و قاسطین امروز جهان با قدرت اقتصادی و شیطنت‌های سیاسی در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و هر روز به بهانه‌ای ماجرایی درست می‌کنند و به خاطر مطامع دنیوی جنگ راه انداخته‌اند و سال‌هاست با مکر سیاسی و رسانه‌ای در مقابل ملت ایران سنگ اندازی کرده، از سلاح انرژی نفت و بانک نیز استفاده نامشروع کرده تا به مقاومت ملت لطمه وارد کنند.
*اخیرا معاون رئیس جمهور آمریکا به دولت روسیه و آقای پوتین اخطار نمود که نباید از ابزار انرژی در ماجرای اوکراین استفاده سیاسی کند. واقعا خجالت‌آور است و تعجب‌آور است که این گروه سیاست‌باز مکار این قدر فراموش‌کار شده است؛ مگر شما در این سال‌های از ابزار تحریم نفت و گاز علیه ملت ایران استفاده سیاسی نکرده‌اید؟ پس با چه رو و منطقی نسبت به روسیه موعظه می‌کنید؟
*اگر استفاده ابزاری از انرژی در سیاست را تقبیح می‌کنید که خودتان سال‌هاست با این روش مقابل ملت ایران ایستاده‌اید. آیا اینان قاسطین دنیای مدرن نیستند؟

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    3 1
    سلام جناب لاریجانی حق ما برداشت حداقل برابر از منابع نفت وگاز مشترک بین ایران وعراق وامارات وروسیه و.... است نه چیزی به نام حق هسته ای