مهر نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز که در آن نقاط ضعف تواقفنامه ژنو تشریح شد، تاکید کرد که جای نماینده وزرات خارجه و تیم‌ مذاکره‌کننده در این جلسه خالی بود.

محمدصالح جوکار درباره جلسه عصر امروز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه قرار بود عراقچی از سوی وزارت امورخارجه و باقری با عنوان معاون سابق شورای عالی امنیت ملی حضور یابند که عراقچی به دلیل سفر نتوانست در این جلسه حضور یابد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باقری تاریخچه‌ای از مذاکرات ایران و ۱+۵ تا امروز ارائه داد و مسئول سابق کمیته هسته‌ای تیم مذاکره کننده قبلی نیز مسائل حقوقی این توافقنامه را بررسی کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: مسئول سابق کمیته هسته‌ای تیم مذاکره‌کننده از گام اول تا گام نهایی توافقنامه ژنو تجزیه و تحلیل کرده و نقاط ضعف این توافقنامه را بیان کرد.

جوکار افزود: مقرر شد در جلسه بعدی کمیسیون امنیت ملی تیم حقوقی وزارت خارجه چالش‌های اساسی و نقاط ضعف توافقنامه را پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که امروز به دست آوردیم آنچه در توافقنامه ژنو آمده منافع ما را تامین نمی‌کند و برنامه درستی برای غنی‌سازی در آینده، توسعه و تحقیق هسته ای و مراکز هسته‌ای صورت نمی‌گیرد.

جوکار با تاکید بر اینکه بندهای توافق‌نامه ژنو حقوق ملت ایران را تامین نمی‌کند، گفت: تغییر طراحی راکتور اراک نه تنها حقوق هسته‌ای ما را تامین نکرده بلکه آینده پژوهش‌های هسته‌ای را با مشکلات جدی روبرو می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: این جلسه بسیار مفید بود و بندهای توافقنامه ژنو برای ما شفاف شد اما بهتر بود از وزارت امورخارجه و تیم مذاکره کننده نمایندگانی در این جلسه حضور داشتند تا پاسخ ابهامات ایجاد شده را می‌دادند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام JO ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    2 0
    حداقل چند نفر حقوقدان آن هم جناح و دوستان خودتان می بردید برای نظر دادن، معلومه که تیم مذاکره کننده قبلی همه دستاوردهای تیم جدید رو مخدوش می دانند
  • امیر A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    1 0
    جلسه پس برای چی بوده اصل کاریها که نبودند
  • بی نام CA ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    1 0
    این که مصداق بارز «یک طرفه به قاضی رفتنه » منتقدا جمع شدن و نتیجه گرفتن که توافقنامه مشکل داره مضحک تر از این هم میشه ؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    1 0
    کارنامه اقای باقری و رفقایش روشن است. وقت مسئولان وزارت خارجه باارزش تر از این بود که پای حرف های اقایان بنشینند. آقای باقری و جلیلی اگر حرفی دارند از وزیر وقت بگیرند بروند نظرات خود را بگویند.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    1 0
    این آقای باقری مگه تو مناظره با آقای واعظی تمام حرف ها و دفاعیه هاشو در برابر ملت اظهار نکرد . خوب مردم هم دیدند و شنیدند و تصمیمشونو گرفتند. چرا نمیذارید این تیم هم کارشو بکنه. توافق نامه موقت یعنی یه آتش بس موقت برای فراهم شدن زمینه صحبت های اساسی . اگه به نتیجه هم نرسه حداقل مردم و مسئولین دیگه تکلیف خودشونو میدونن و حکومت به کم کاری و عدم اجرای راه های مختلف جهت خاتمه موضوع متهم نیست . تیم قبلی شش سال هر بار رفتند چندتا عکس گرفتند و چند تا تحریم جدید به کشور تحمیل شد و برگشتن آب تو دل اعضای کمیسیون امنیت ملی تکون نخورد ولی الان همه شدن دلسوز جیب های بابک زنجانی ها. به عبارتی به نام ملت به کام گرگ ها.
  • بی نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    1 0
    حرف زدن آسونه آقای محترم، خودت میتونی بهتر از این توافق کنی. انگار غربی ها نشستن ببینن ما چی میخوایم بگن چشم.
  • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    2 0
    مسئول سابق کمیته هسته‌ای تیم مذاکره کنند قبلی؟؟؟؟؟؟؟؟؟lمذاکرات اونا چه دستاوردی جز تحریمهای بیشتر و از دست رفتن هر چه بیشتر ارزش پول ملی داشت؟؟؟؟ باید از این آقا پرسید تحریم ها به نفع چه کسیه که دارن این طور حرف می زنن؟؟؟؟؟؟
  • حسین IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    1 0
    شما اگه بیل زنی در خونه خودت رو بیل بزن،آقای باقری اگه کارش رو بلد بود که تو دوره خودشون مذاکرات نتیجه می گرفت و ملت به خاک سیاه نمی نشست.
  • مهرداد IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    1 0
    اگر خروجی جلسه تون مهم بود و توضیحات کارشناسان کاربلد در طرز فکر شما تاثیری داشت حتما آنها هم میامدند ، ولی اگر این باقری جان اینکاره بود عزیزان مثلا نماینده مردم ایران ، در 8 سال گذشته تاثیری در حال و روز مردم داشت . تنها راه حل این پارادوکس برگزاری همه پرسی در خصوص انرژی هسته ای است که شماها که از نتیجه آن وحشت دارید زیر بار نمیروید ، آقای نماینده به فکر مردم باشید آخر تمام این شلوغ کاریهای شما دلواپسان یک کشور مفلوک و زبون مثل کره شمالیه ........