واحدمرکزی خبر نوشت:

الجزیره گفت عبدالفتاح السیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در تبلیغات انتخاباتی اش خود را فردی بسیار متدین و محب اهل بیت پیامبر اکرم (ص) معرفی می کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره روزنامه ای در مصر نوشته است «السیسی دوبار خداوند را ملاقات کرده است». اگر این سخن را کسی دیگر ، در زمان دیگری گفته بود می توانست این کشور را به لرزه در آورد اما اکنون مورد استقبال جناح خاصی در این کشور واقع شده است.
یک روحانی مصری در این خصوص گفته است: عبدالفتاح السیسی نامزد مورد نظر اهل بیت پیامبر اکرم (ص) و خصوصا امام حسین (ع) است.
الجزیره افزود: اکنون گفتمان جدیدی در مصر به وجود آمده است و از سطح تمجید از فردی به عنوان سیاستمداری محبوب تا سطحی که تاکنون ورود به حریم آن مجاز نبوده انتقال یافته است.
یکی از کسانی که در مراسمی به طرفداری از السیسی سخن می گفت در حمایت از وی گفت: همان گونه که در تاریخ شاهد مبعوث شدن موسی به همراه هارون بوده ایم اکنون شاهد حضور السیسی به همراه محمد ابراهیم هستیم.
الجزیره گفت: السیسی درباره خودش می گوید دیدگاه خاصی درباره اسلام دارد و می گوید: ما حق عبادت خداوند را به جا نیاورده ایم و به اعتقاد من همه حکام باید درباره مواضع شان تجدید نظر کنند.
اما وی در رد منطق اسلامگرایان موضع متناقضی دارد. وی هرگاه مصلحت سیاسی اش اقتضا کرده دست در دست آنها گذاشته است. وی در اظهار تدین در حدی نزدیک به صوفی ها مبالغه می کند و این امر با سوابق فقهی متحدانش در تضاد است و مناقشه آنها به این حد می رسد که آیا اسلام دین حکومتی است یا فقط برای عبادت است؟ وقتی موضوع به افکار عمومی و مخالفان مربوط می شود گزینه دوم برگزیده می شود و همین امر بود که موجب شد جناحی اسلامگرا را از حکومت کنار بزند.
السیسی که به بهانه سوء استفاده جناح اسلامگرای قبلی(اخوان المسلمین) از دین آنها را از حکومت کنار زده است اکنون خود به نحو بی سابقه ای گفتمان دینی را در پیش گرفته است و خود را طرفدار خداوند معرفی می کند. گفتمانی که به گفته منتقدانش معامله گری با دین و سوء استفاده از آن برای توجیه کشتار مردم است

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    3 3
    عجب بازی کثیفی راه انداختند می خوان بگن شیعیان پشت پرده ی سرکوب و قتل عام اخوان المسلمین مصر هستند اگه امام حسین می فهمیدی چی میگه، می رفتی به همین راحتی روابط حسنه ی خودت رو با اسرائیل و امریکا حفظ نمی کردی
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    2 2
    چندی پیش جایی از قول دکترتیجانی یا دکتر جعفریان میخواندم: یکی از اهل مصر برای انتخابات و جلب نظر اهل سنت زندگانی عایشه را مینویسد و برای جلب تشیع زندگانی حضرت زهرا ء را تا رای جمع کنند . ملک عقیم است .
  • بی نام A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    1 2
    هاله نور و از این صحبتا
  • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    3 1
    ای صاحب دین کجایی که که با نام کلامت سر می برند و می کشند.
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    دمش گرم سرهنگ سیسی که دمار از روزگار وحشی های اخوانی که در حقیقت مزدوران انگلیس و امریکا بودن درآورد که نتایج جنایتهاشون رو در سوریه و لیبی دیدیم و میبینیم سیسی مچکریم
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    هیچ کس نمیتونه پیش بینی کنه چی میشه. السیسی شاید منشا شر بشه شاید خیر.