مهر نوشت:

معاون کنسولی،مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه در آیین نامه مجلس چیزی تحت عنوان مناظره وجود ندارد، گفت: امروز امکان حضور کسی از وزارت امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیست .

حسن قشقاوی ، معاون کنسولی ،مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان درباره انتشار اخباری مبنی بر مناظره سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و علی باقری ، عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در زمان مسئولیت سعید جلیلی گفت: در آیین نامه مجلس چیزی تحت عنوان مناظره نداریم و تا کنون نیز سابقه نداشته که در کمیسیون و صحن علنی مناظره شکل بگیرد .

او گفت: حسب دعوت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می توانند افرادی از وزارت امور خارجه به مجلس بروند و برای نمایندگان توضیحات مورد نظر آنها را ارائه دهند.

قشقاوی با اشاره به اینکه در این باره با رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس صحبت کردم، گفت: به ایشان گفتم که مناظره امری مسبوق به سابقه نیست و ایشان هم پذیرفتند .

او ادامه داد: بر این اساس قرار شد که به دلیل مشغله آقای عراقچی در آستانه سفر به وین از آقای بعیدی نژاد دعوت شود که برای توضیحات به کمیسیون بروند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه متأسفانه آقای بعیدی نژاد نیز هنوز از سفر نیویورک باز نگشته اند و قرار است از آنجا نیز به منظور انجام مذاکرات ایران و 1+5 عازم وین شوند ، گفت: ما عذرخواهی کردیم که ایشان امکان حضور در کمیسیون را ندارند.

او گفت: البته آقای بعیدی نژاد نیز در صورت حضور مناظره ای را انجام نمی دادند و تنها در قالب توضیحات معمول وزارت خارجه به مجلس در کمیسیون حضور پیدا می کردند که متأسفانه این امر میسر نشد و لذا امروز امکان حضور کسی از وزارت امور خارجه در مجلس نیست .

بر اساس این گزارش در روزهای گذشته اخباری مبنی بر حضور عراقچی و باقری به منظور مناظره در کمیسیون امنیت ملی در روز یکشنبه اعلام شده بود . همچنین امروز اطلاعیه ای در مجلس به منظور انجام این مناظره در کمیسیون مذکور در راهروهای مجلس نصب شده بود.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    3 1
    سلام. بنظر من بايد اجازه داد تيم به كاراي اصليشون برسن . چ
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    1 8
    فابیوس علنا آظهار نظر میکنه ولی ما اجازه مناظره هم نمیدیم تازه انتظار داریم مردم دلواپس هم نباشن
  • کمیل IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    7 1
    آب که سر بالا بره،قورباغه ابوعطا میخونه،دقیقا هفته قبل بود که وزیر فهیم خارجه در صحن مجلس جواب منطقی به سوال نمایندگان محترم خانه ملت دادند،وآن بزرگواران اعلام به قانع شدن نمودن،حالا دیگر این مناظره چه صیغه ایست خدا داند.،هر عزاداری،سوم و هفت و چهلمی دارد،آقای روحانی دوستان تصمیم به سالگرد هم دارند،آماده باش،آماده.
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    6 1
    این مسخره بازیا چیه؟؟؟ این بود اون حمایتی که مد نظر رهبر انقلاب بود؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    5 1
    نمایندگان عزیزمون خیلی چیزها رو تازگی ها از وظایف نمایندگی به یاد آوردن
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    13 1
    از وزارت خارجه ممنون که جوابشان را دادید این آقایان نماینده واقعی ما نیستن با چند هزار رای به مجلس رفتند؟؟ با چند درصد مشارکت
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    2 0
    رسما حالشون بده، متاسفم برای شورای عالی انیت ملی که اینچنین بی تفاوت نظاره گره بازی عده ای آشوب گر که پایگاهی در ملت ندارند اگرنه رای امثال جلیلی آن نبود است. این دولت از رای ملت آمده مذاکرات زیر نظر رهبر است و عده ای دلواپس اسرائیلند چون این مذاکرات اسرائیل را خوار کرده ترسانده وزارت اطلاعات وزارت کشورو............... در قبال حفاظت از رای ملت مسئول است نیروی انتظامی مسئول است، مجلس را پایداریها کوچه ها را عناصر خودسر و......بر هم زده اند. اینهمه تجمع بی مجوز .............. شعار بر علیه وزرای دولت فیلم دروغین علیه رئیس جمهور وا اسفا
  • رضا110کارشناس مالی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    9 1
    متاسفانه یه عده ای هنوز دنبال جنجال وایجاد سروصدا هستند یکی نیست به آقای جلیلی وتیم مذاکره کنندش بگه اگه شما کارتون درست بودو مردم مسیر شما راقبول داشتند که به شما اجازه حضور در این کرسی رامیدادند و شمابقول خودتون این همه مذاکره کردید کدام آثار مثبت رو ازخودتون به جا گذاشتید واجازه دادیدتحریمها کم بشه . ترا بخدا به فکر مردم باشید ودنبال منافع یه عده نباشید
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    4 1
    دلواپس ها ببین چه جلز و ولزی واسه پولهاشون راه انداختند۰۰۰۰پول بیت المال ساخته دیگه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    2 0
    فکر کنم یه کاسه ای زیر نیم کاسه باشه...
    • موسوی A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
      4 0
      داداش یه کاسه چیه فدات شم چند میلیارد دلار زیر نیم کاسه هستش
  • سولکس A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    0 0
    چرا شما به خود می گیرید جواب منتقدین رو بدهید تاکی می خواهید به منتقدین فحش ناسزا دهید متاسفم براتون اگه پاقای ظریف مجلس رفتند و قانع شدند نایندگان دلیلش فقط این بود چون در آستانه مذاکرات بود چه را بعضی ها نمی فهمند