۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲

تسنیم نوشت:

وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نخستین همایش مردمی ستاد انتخاباتی خود که شب گذشته در شرق قاهره برگزار شد، حضور نیافت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «عبد الفتاح السیسی» شب گذشته در نخستین همایش مردمی تبلیغات انتخاباتی خود که در محوطه سالن کنفرانس‌های شرق قاهره برگزار شد، حضور نیافت و غیبت وی باعث شده بود که این همایش مردمی به مکانی برای بازار دستفروشان جهت فروش تصاویر السیسی و پرچم‌های مصر تبدیل شود.

بر پایه این گزارش، این همایش با تلاوت قرآن کریم و درود به شهدای ارتش و پلیس و یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت این شهدا آغاز شد و رهبران حزبی، سیاسی و قبطی در این همایش حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، استادیوم شرق قاهره با این بهانه که کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری استفاده از موسسات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی را ممنوع کرده است، اجازه برگزاری همایش در سالن این استادیوم وابسته به وزارت ورزش و جوانان را نداد و به همین دلیل همایش در محوطه سالن کنفرانس‌ها برگزار شد.

از سوی دیگر تعدادی از هواداران «حمدین صباحی» دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر شب گذشته در میدان الثوره(انقلاب) واقع در مرکز شهر المنیا راهپیمایی برگزار کردند که در این راهپیمایی جوانانی از احزاب الکرامه، الدستور و جریان مردمی حضور داشتند.

هواداران صباحی همچنین در منطقه الحضرة الجدیده در استان اسکندریه به منظور حمایت از صباحی در انتخابات و اعلام برنامه‌های انتخاباتی وی راهپیمایی کرده و در استان المنوفیه نیز ده‌ها نفر از طرفداران وی زنجیره انسانی در میدان شرف واقع در شهر شبین الکوم تشکیل دادند.

رأی‌گیری از مصری‌های مقیم خارج قرار است پنج شنبه این هفته (25 اردیبهشت) آغاز و تا 18 می(28 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری در داخل مصر نیز روزهای 26 و 27 می (5 و 6 خرداد) برگزار خواهد شد.

این انتخابات، دومین انتخابات ریاست جمهوری پس از سرنگونی «حسنی مبارک» و همچنین دوم دستاورد نقشه راه مرحله انتقالی است که «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر تابستان سال گذشته به دنبال عزل «محمد مرسی» آن را اعلام کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =