امروز قیمت دلار در بازار قدری کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی روند حرکتی نرخ دلار طی روزهای گذشته نشان می دهد که کمترین قیمت این ارز به 3هزار و 250 هزار تومانی و در بالاتین عدد به 3هزار و 340 تومان رسیده است. طی روزهای گذشته انتشار خبر عرضه، دلارهای حاصل از صادرات پتروشیمی موجب کاهش قیمت ها شده است.

بررسی روند قیمت گذاری دو هفته گدشته دلار، تایید می کند بهای دلار به سادگی به مرزهای زیر3 هزار تومان نزدیک نمی شود. با اینکه در انتهای دوهفته گذشته، دلار به میزانی آرام گرفته بود و به 3300 تومان رسیده بود. اما شنبه، اولین روز کار هفته گذشته با فروش 3332 تومانی رو به رو شد. البته روز بعد یعنی یکشنبه، 14 اردیبهشت ماه با کاهش 40 تومانی به 3292 تومان رسید و باقی هفته را هم همین طور با نوسان 30 تومان گذراند. علاوه بر دلار، ارزهای دیگر هم هفته گذشته را با افزایش قیمت شروع کردند. یورو که روز جمعه، 12 اردیبهشت 4539 تومان در بازار آزاد فروخته می شد، به یکباره روز شنبه با افزایش 61 تومانی به 4600 تومان رسید. یورو باقی هفته را هم با اختلاف 10، 20 تومان سپری کرد.  پوند هم دیگر ارزی بود که ابتدای هفته گذشته با افزایش قیمت  61 تومانی 5592 تومان به فروش رسیده است. با این حال، اواسط هفته، پوند از جمله ارزهایی بود که با 49 تومان اختلاف، نوسان قیمت شدید تری را نسبت به ارزهای دیگر مشاهده کرد. پیش از این اقتصاددانانی مانند مسعود نیلی و موسی غنی نژاد و حتی حسن سبحانی پیش بینی کرده بودند که قیمت دلار پس از کاهش سطح تحریم ها به رقمی کمتر از 3 هزار تومان و حتی تا مرز 2 هزار و 700 تومان نیز نزدیک می شود.

با این حال حداقل روند حرکتی نرخ دلار در بازار نشان می دهد فاصله قابل توجهی تا این نقطه وجود دارد.

 

برای تماشای تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

3535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    تحلیل ناقصی است زیرا با باز شدن بازار صادرات و واردات افزایش پیدا می کند و به دلیل آنکه واردات بیش از صادراتمان بوده و هست در نتیجه قیمت دلار افزایش پیدا خواهد کرد و کاهش کنونی دلار حباب منفی و در حقیقت وکیومی است
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
      چقدر دلار داری؟
    • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
      36 6
      دوست عزیز صادرات نفت ، گاز و پتروشیمی ما ارز زیادی وارد کشور می کند .من فکر می کنم تحلیل آقایان نیلی و غنی نژاد درست است. چنانچه تحریم ها برداشته شوند میزان ورودی ارز به کشور بالاتر از خروج آن خواهد شد ضمن اینکه سیاست دولت رونق تولید می باشد .
  • بی نام BG ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    دلار بالای دوهزار تومان قدرت خرید مردم را نسبت به حقوق ودرآمدشان بشدت ضعیف نگه میدارد ومانع از رونق مصرف که نتیجه اش رونق تولید وخدمات است میشود.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    11 25
    کمترین قیمت این ارز به 3هزار و 250 هزار تومانی
  • اقتصاد A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    50 12
    دلارتابع مستقیم روابط خارجی است با توافق پیش رو دلارتا 2650سقوط خواهدکرد
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    20 1
    اگه دلواپس نشن یه عده دلار میاد رو 2500. اما خوب چون سرمایه اونها به دلاره واسمون طبیعیه دلواپس همه چی باشن