بیست اردیبهشت ماه سال گذشته چهارمین روز ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بود.

به گزارش خبرآنلاین در این روز 123 نفر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند که با مجموع افرادی که در روزهای پیش از آن ثبت نام کرده بودند ، مجموع افرادی که آمادگی خود را برای رقابت های انتخاباتی اعلام کردند به 366 نفر رسید.

در این روز چهره های مطرحی برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند. محمدرضا عارف یکی از افرادی بود که این روز را برای ثبت نام انتخاب کرده بود. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره احتمال اجماع بین گزینه‌های مطرح اصلاح‌طلبان گفت: اجماع بین کاندیداهایی است که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند و این اجماع بین بنده و آقایان جهانگیری، مهرعلیزاده و شریعتمداری است. عارف در برابر پرسشی درباره اظهار نظر خود مبنی بر اینکه "حسن روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانم"، توضیح داد: بنده به آقای روحانی ارادت دارم و از قبل از انقلاب با ایشان دوست هستم و رفت و آمد می‌کنیم اما خود ایشان دو جا گفته بودند که من اصولگرا هستم وگرنه من در مورد وابستگی جناحی هیچ کاندیدایی صحبت نخواهم کرد.

غلامعلی حدادعادل یکی دیگر از چهره های شناخته شده ای بود که امروز به وزارت کشور مراجعه کرد. حدادعادل پس از ثبت نام در انتخابات گفت: در نظر دارم اگر توفیق خدمتگذاری در مقام رئیس قوه مجریه را یافتم، برای برپایی نهضت «ازدواج آسان» در کشور برنامه‌ریزی و اقدام کنم. لازم است در این راستا حرکت اجرایی و اجتماعی گسترده اتفاق افتد.

علیرضا زاکانی هم پس از ثبت نام در وزارت کشور گفت: از آنجا که گفتمان من و آقای جلیلی به هم نزدیک است، اگر ایشان بیایند با هم ائتلاف خواهیم کرد.

اکبر اعلمی نماینده مجلس ششم شورای اسلامی هم پس از انجام مراحل ثبت نام خود در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان این‌که من داوطب مستقل اصلاح طلب هستم گفت: شعارم احیای منشور نوفل لوشاتو است.

علی‌احمدی - وزیر اسبق آموزش و پرورش در دولت نهم - که ظهر این روز برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده بود، تاکید کرد: شعار من در عرصه انتخابات، پیشرفت در طراز ملت خوب ملت ایران است.

اما ثبت نام محسن رضایی در وزارت کشور حاشیه هایی به همراه داشت. جمعی از هواداران او در محل وزارت کشور حاضر شده بودند و در حمایت از او شعار می دادند. رییس ستاد انتخابات کشورهم در اینباره گفت: راه اندازی کارناوال‌ها و انسداد خیابان‌ها از سوی داوطلبان انتخاباتی در چارچوب قانون نیست.رضایی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: برای این آمده‌ام که قانونگرایی را در کشور حاکم کنم، زیرا رسمیت ما از قانون است.

محمدباقر قالیباف در این روز در جمع هواداران خود در مسجد امام صادق در میدان فلسطین تهران سخنرانی کرد. وی در این مراسم گفت: بر اساس احساس وظیفه پای در این میدان گذاشته‌ام. برای ایجاد یک تغییر جدی در سیکل بسته مدیریت کشور و سامان دادن به مشکلات و جایگزین کردن آرامش و ثبات در جامعه به جای تنش و اختلاف در این میدان پا گذاشته‌ام. آمده‌ام تا با کوله‌باری از تجربه تلاش کنیم بر قرارهایمان پایبند بمانیم.

اما اتفاق خبرساز دیگر امروز لغو سخنرانی حسن روحانی در تالار آبگینه بود. در این جلسه که قرار بود از ساعت 9 صبح و با حضور حدود هزار میهمان برگزار شود، تا ساعت 10 صبح عده‌ای در داخل سالن حضور یافتند ولی از این ساعت به بعد، درهای ورود به این مجتمع بسته شد. سپس مسئولان سالن با پایین آوردن بنرهایی که عکس حسن روحانی در آنها بود، اعلام کردند این جلسه به علت تبلیغاتی بودن باید لغو شود.

سید محمد خاتمی هم امروز در حاشیه مراسم ختم پدر همسر کمال خرازی گفت: من فکر می‌کنم بهترین شخصیتی که می‌تواند به نظام و حل مشکلات کنونی کشور کمک کند، آقای هاشمی است. البته همه خوبند، اما در شرایط فعلی آقای هاشمی بهترین گزینه است.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ایمانی فر از هرسین A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    24 5
    درود برهاشمی وخاتمی و روحانی
  • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    13 1
    تو خارح وعده بیمه و مالیات میدن این جا وعده ازدواج بابا تتویسین این خبر ها رو خارجی ها میخونن ترجمه میکنن میشیم سوژه خندشون