واحدمرکزی خبر نوشت:

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز شنبه به اظهارات یک سخنران که از « استبداد فزاینده » رژیم محافظه کار وی انتقاد کرده بود با خشم واکنش نشان داد. 

براساس تصاویری از این نشست که به طور مستقیم از تلویزیون ترکیه پخش می شد، اردوغان که در ردیف اول حاضران در این نشست قرار داشت در حالی که به شدت خشمگین بود ناگهان از جای خود برخاست تا به اهانت متین فیضی اوغلو، رئیس کانون وکلای ترکیه را جواب دهد. فیضی اوغلو انتقادات زیادی را علیه نخست وزیر ترکیه و شیوه رهبری وی بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، اردوغان پیش از آنکه به همراه همکاران خود جلسه را ترک کند در حالی که ایستاده بود با صدای بلند گفت :‌ «‌ ‌تو گستاخ و بی ادب هستی. این سخنان کاملا سیاسی و مملو از دروغ است. »
اردوغان در مراسمی که به مناسبت سالگرد تشکیل شورای عالی اداری ترکیه سازماندهی شده بود خشمگین شد. عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه نیز که در این مراسم حضور داشت متعجب شده بود.
فیضی اوغلو، استاد جوان حقوق و از مخالفان سرسخت رژیم اردوغان، با آرامش و در حالی که حامیان وی او را تشویق می کردند به گفتن این جمله بسنده کرد که « سخنرانی من سازنده و مبتنی بر قانون اساسی بوده و هیج مطلب آزار دهنده ای نداشته است. »
اردوغان که از سال 2002 هدایت ترکیه را به عهده دارد به عملکردی استبدادی متهم شده است. این در حالی است که وی تمایل دارد در انتخابات ریاست جمهوری اوت آینده نامزد شود و نامزدی خود را تا چند هفته دیگر اعلام کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رکسانا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    28 18
    استبداد که شاخ و دُم نداره. زود هم بهشون بر میخوره.
  • حامد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    12 9
    اردغان انسانی شریف و به فکر منافع ملی ترکیه هست هر کس بود همین کار رو میکرد