نشست خبری عوامل «من روحانی هستم »با چند رسانه /مستند می خواهد بگوید من روحانی انقلابی هستم

باشگاه خبرنگاران جوان،خبرگزاری فارس، مهر ، تسنیم و واحد مرکزی خبر از جمله رسانه هایی بودند که توانستند در نشست خبری عوامل مستند «من روحانی هستم » حضور یابند.

به گزارش خبرآنلاین، جلالی سردبیر نسیم درباره دلیل عدم حضور برخی رسانه ها در این نشست خبری، گفت:«ما با عوامل فیلم به توافق رسیدیم که تنها خبرنگاران برخی رسانه‌ها به این نشست دعوت شوند و گزینشی رفتار نشده است.»
«جلالی» سردبیر نسیم در جمع خبرنگاران از حضورمسئول سفیر فیلم، خانم «حقی» و «صیادی» از گروه شفق و «نیکی‌ملکی» از شبکه اجتماعی افسران میهمانان این نشست خبر داد.
مستند من روحانی هستم که سال قبل همزمان با 9 دی ماه منتشر شد، با انتقاداتی از جمله نگاه گزینشی به تاریخ متهم شد.این مستند روایتی از فعالیت‌های مبارزاتی، سیاسی و اجتماعی حسن روحانی را در سال‌های قبل و پس از انقلاب به نمایش گذاشته است.
مهم‌ترین محورهای سخنان یاسر جلالی، مدیر سفیر فیلم در نشست خبری عوامل مستند "من روحانی هستم" به نقل از نسیم بدین شرح است:

* ما ترجیح می دهیم که به کار بپردازیم تا به حاشیه اما وقتی دیدیم در حد سران قوه نیز در این مسأله وارد شدند لازم دیدیم پاسخ دهیم.
*این مستند از جنس کارهای شبکه های اجتماعی است که دولت هم به دنبال رفع فیلتر است.

*در این 4-5 سال موجی در فضای مستند سازی شکل گرفته و مرکز هایی همچون "سفیر فیلم" در حال شکل‌گیری است. ما تلاشمان را بر این گذاشته‌ایم که برای کشور آورده‌ای داشته باشیم.

*مستند "من روحانی هستم" اولین محصول ما نیست و همین الان 18 اثر بر روی سایت ما برای فروش قرار دارد.

* در همه مدت فعالیت ما کسی "ندیده" مستندهای ما را نقد نکرده بود.

*کار "مستند من روحانی هستم" جزو مستندهایی است که تاریخ را روایت می کند و "عبرت پژوهی" نیست. یکی از دلایلی هم که ما به سبب آن پذیرفتیم که این مستند را در سایت خود توزیع کنیم همین بوده است.

* برخی مسائل مربوط به این مستند به ما مربوط نیست. اگر آقای لاریجانی و روحانی و هاشمی با هم اختلاف نظر دارند، این اختلاف نظر به ما مربوط نمی‌شود.

* در هر دوره ای "سفیر فیلم" متهم به گرایشی خاص شده است که این برای ما جذاب است. ما بعد از مستند "یزدان تفنگ ندارد" متهم به انتساب به جریان انحرافی شدیم. بعد از مستند "کدام انحراف؟" متهم به "دولت‌ستیزی" شده‌ایم و اکنون نیز متهم به" تقابل علیه دولت یازدهم" شده‌ایم
* ما از این اتهام‌ها نمی ترسیم. کسی که وارد رسانه می‌شود این را باید به صورت پیش‌فرض بگیرد که در دوره‌های مختلف برچسب‌های مختلفی بخورد.

*ادبیات امنیتی در فضای فرهنگی پسندیده نیست. تجربه نشان داده کسانی که با این ادبیات وارد فرهنگ شده‌اند ماندگار نشده‌اند.

*توصیه ما این است که فضا را نباید دو قطبی کرد. کشور در مراحل و شرایط حساسی است. ما به جای ایجاد فضاهای دو قطبی کاذب به مسائل مختلف اقتصادی بپردازیم و با مطالبه از دولت و کمک به آن به کشور خدمت کنیم.

*در حال حاضر این ترس برای ما به وجود آمده است که کارهایی که در حوزه بانکداری و نفت آماده کرده‌ایم نیز با برخورد امنیتی مواجه شود. دوستان رسانه‌ای کمک کنند تا این فضای امنیتی در حوزه فرهنگ و رسانه را عوض کنیم و فضا به حالت قبل برگردد.

نیکی ملکی، مدیر شبکه اجتماعی 'افسران' هم با بیان اینکه این نشست با هدف پایان دادن به حاشیه‌سازی های رسانه‌ای علیه رئیس‌جمهور برگزار شده است، گفت:این مستند می‌خواهد بگوید، من یک روحانی 'انقلابی' هستم.

زهرا حقی، نماینده گروه 'چند رسانه‌ای شفق هم با بیان اینکه هزاران دروغ علیه این مستند مظلوم شکل گرفت، گفت: معیار در انتخاب اطلاعات حفظ حریم خصوصی رئیس‌جمهور بود.با 'شناسنامه' و 'گذرنامه' آمدیم تا بگوئیم از این به بعد برای نقد کردن گذرنامه ما را هم چک کنید.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    131 6
    جالبه بعد از دولت انتقاد می‌کنند که چرا جلوی نقد را می‌گیرید خودشان خبرنگاران را کامل راه نداده‌اند.
    • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
      70 5
      تو خود حديث مفصل بخوان
    • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
      34 3
      ميشه بگيد بودجه اين فيلم را كي داده؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    88 4
    جالبه خودشان هر چی می‌خواهند می‌گویند بعد می‌گویند چرا دوقطبی می‌کنید به فکر اقتصاد باشید شما به فکر اقتصاد بودید که رشد اقتصادی‌مان شد 5.6 درصد و تورم 44 درصد؟؟ دلار تا مرز 4000 تومان پیش رفت؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    87 5
    اين نشست به درد خودتان ميخوره،منتقدان را هم دعوت مي كرديد،با اين كار خودتان را بيشتر خراب كرديد
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    72 6
    مستند یعنی اینکه باید به یک منبع معتبر استناد شود نه اوهام و خیال
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    69 4
    این دوستان مستند ساز چرا برای بزرگواران رانت باز مثل بابک زنجانی و خاوری و .... زحمت ساخت مستند نمیکشن که واقعی است و مثل این مستند تخیلی نیست
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    32 3
    مهمترین سوال که پاسخ داده نشدایا معصومه نبوی وجود خارجی دارد
  • جواد A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    15 31
    کاملا سوختیداآقای بی نام مستندهای دیگه ساختن شما ندیدید ااینقدر حساسیت برای من جالبه و قابل تامل .در حق این دانشجویان ظلم نکنید
  • ایرانی ES ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    29 4
    هر فیلم و مطلبی که از جانب افراطیون برای تخریب رییس جمهور عرضه گردد ,موجب محبوبیت بیشتر ایشان خواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    23 2
    اگه خودتون طرفدار "فضای باز" هستید چرا خبرنگاران بقیه خبرگزاری ها را راه ندادید؟ مردم بیش از آن چیزی که فک میکنید ، میفهمند
    • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
      3 9
      بی نام جان سعی کن هر چیز که میگن باورن نکنی مجری برنامه ثریا در همایش دلواپسم دروغ بود
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    13 6
    چقدر خبر رو مغرضانه پوشش دادید... حداقل عکس نشست رو هم میزدید مگر نه اینکه رسانه باید بی طرف باشه؟ پس چرا بخشهایی از نشست رو پوشش ندادین... آیا واقعا کسی رو راه ندادن؟
  • سینا IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    7 1
    چراکارگردان فيلم شناسنامه هنری ندارد وهیچ مصاحبه ای نمیکند؟ شمافراقدرت وقانونید
  • بی نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    1 7
    چقدر جالبه ها زیاده تو کامنتها مشخصه که اینا رویکی از خودتون می نویسه
  • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    6 1
    مگر رئیس‌جمهور نگفتند بهترین ممیزی را وجدان مردم می‌دانند؟. اجازه بدهند مردم این مستند را ممیزی کنند. اجازه بدهند این مستند اکران شود تا در ممیزی وجدان مردم واقع شود نه این که جلوی اکران آن را بگیرند.
  • محمد ایمانی فر از هرسین A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    5 1
    خدا شفاشون بده