۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵

ایسنا نوشت:

 واشنگتن در حالی حمایت خود را از سرکوب خشونت‌بار فعالان مخالف کودتای اوکراین در ماریوپل، واقع در جنوب این کشور ابراز کرد که روسیه را به خاطر تحریک خشونت در این شهر مقصر می‌داند؛ سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز دولت کی‌یف را به خاطر استفاده از زور علیه غیرنظامیان محکوم کرده است.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، سازمان امنیت و همکاری اروپا اقدامات ارتش اوکراین را در استفاده از زور علیه فعالان حامی فدرالی شدن و غیرنظامیان در ماریوپل، واقع در جنوب اوکراین محکوم کرد.

ناظر ارشد هیات ویژه نظارت این سازمان گفت: من به شدیدترین شکل ممکن خشونت در این شهر را محکوم می‌کنم و از تمام طرف های درگیر می‌خواهم تا خویشتنداری کنند و گام‌های فوری برای کاهش تنش‌ها در این اوضاع که باعث کشته شدن تعداد زیادی و ایجاد جوی از ترس و اضطراب شده، بردارند.

در همین حال، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز این خشونت‌ها را محکوم کرد و مقصر آن را جدایی‌طلبان حامی روسیه دانست.

وی افزود: ما بروز خشونت‌ها را که جدایی‌طلبان حامی روسیه در ماریوپل مسبب آن هستند، محکوم می‌کنیم. این خشونت‌ها چندین قربانی داشت. با وجود شواهد واضح از این مساله که دولت کی‌یف از خودروهای زرهی سنگین و تانک‌ها علیه جمعیت غیرنظامی استفاده کرده، وزارت امور خارجه آمریکا همچنان مقصر این کشتار خشونت‌بار را شبه‌نظامیان حامی فدرالی شدن می‌داند.

جنیفر ساکی افزود: ما همچنان از تمام گروه‌هایی که قوانین دولتی را با به دست گرفتن سلاح و تصرف ساختمان‌های دولتی که مغایر با قانون اوکراین است، به خطر می‌اندازند می‌خواهیم تا این تسلیحات را بر زمین گذاشته و ساختمان‌های اشغال شده را ترک کنند. ما از تمام حرکات آن‌ها مطلع هستیم.

در همین حال، واشنگتن عملیات نظامی اوکراین در جنوب شرق این کشور را مورد تحسین قرار داد و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به درخواست اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در انجام مذاکرات مستقیم میان کی‌یف و معترضان مخالف دولت کی‌یف گفت: هرگونه اقدام از جانب دولت مسکو باید برای خنثی کردن تنش‌ها بر طبق معاهده 17 آوریل ژنو باشد. ما قبلا در این باره حرف‌هایی شنیده بودیم. ما هم‌اکنون منتظر اقدامی هستیم و اگر می‌خواهیم این تنش‌ها پایان یابد، باید وارد عمل شویم.

وی در ادامه گفت: اگر آن‌ها جدی سخن می‌گویند باید به تمامی جدایی‌طلبان بگویند تا سلاح‌ها را بر زمین بگذارند و ساختمان‌هایی را که تصرف کردند، ترک کنند. اما آنچه که ما تاکنون ندیده‌ایم،‌عمل کردن به همین صحبت‌هاست.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =