۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰

واحدمرکزی خبر نوشت:

مفتی کل عربستان که بلندپایه ترین مرجع دینی در این کشور محسوب می شود گروه نیجریه ای بوکوحرام را محکوم کرد و گفت این گروه ایجاد شده است تا وجهه اسلام را مخدوش کند. 

وی ربوده شدن بیش از 200 دختر دانش آموز را به دست این گروه محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی کل عربستان گفت گروه تندرویی که می گوید به دنبال برپایی حکومت اسلامی در نیجریه است «گروهی گمراه» است. وی افزود، باید آنان را نصیحت و نامناسب بودن موضع گیری آنان را برایشان تشریح کرد.
علاوه بر مفتی عربستان، شمار زیادی از رهبران دینی در جهان اسلام اقدامات ابوبکر شیکائو سرکرده گروه بوکوحرام را محکوم کردند که گفته است اسلام اجازه می دهد دختران ربوده شده به زور به ازدواج مردان در آیند.
شیخ عبدالعزیز در مصاحبه ای که امروز در روزنامه الحیات لندن منتشر شد گفت گروه بوکوحرام برای مخدوش کردن چهره اسلام ایجاد شده است.
وی افزود، این گروه در مسیر درست و در مسیر هدایت نیست زیرا اسلام با ربودن و کشتن و تجاوز مخالف است. وی افزود، ازدواج اجباری دختران ربوده شده جایز نیست و حرام است و اختیار ازدواج آنان در دست ربایندگانشان نیست.
گروه بوکوحرام 14 آوریل حدود 250 دختر دانش آموز را از یک دبیرستان دخترانه در روستای چیبوک در ایالت بورنو نزدیک مرز نیجریه با کامرون ربود. پنجاه نفر از این دختران موفق به فرار شدند.
پیام ویدئویی شیکائو روز دوشنبه منتشر شد و موج محکومیت را در نیجریه و خارج از آن به دنبال داشت و موجب شد کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه برای یافتن دختران ربوده شده پیشنهاد کمک دهند.
علمای دینی و مسئولان حقوق بشر در سازمان همکاری اسلامی که بزرگترین سازمان اسلامی با 57 عضو در جهان است روز پنجشنبه ربودن دختران را محکوم و این اقدام را مخدوش کردن وجهه اسلام توصیف کردند. موسسه الازهر مصر نیز در بیانیه ای اعلام کرد ربودن دختران هیچ ارتباطی با تعالیم اسلام ندارد. محمد مختار وزیر اوقاف مصر نیز این اقدام بوکوحرام را اقدامی تروریستی توصیف کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    11 0
    وظیفه ایران و عربستانه که این گروه رو سرکوب کنند و نه این که فقط نظاره گر باشندتا رییس جمهورشان از سازمان های بین المللی درخواست کمک بکنه
  • آرش A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    4 1
    آل الشیخ جان، یه فتوایی هم برای برادران مجاهد در سوریه و پاکستان و افغانستان صادر کن که اینقدر مردم رو قطعه قطعه نکنن یا سرشون رو نبرن یا قلب و جیگراشون رو نحورند البته باید به این برادران بگید که این 200 دختر ربوده شده رو به عنوان جهاد نکاح قبول نکنند باتشکر ازحسن تدبیرشما
  • ایمان EU ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    11 8
    چه عجب... از مفتی های مفتِ سعودی همچین نظری بعید بود.
  • محمد جواد IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    9 7
    چه عجب این مفتی یه کار مثبت انجام داد؟؟؟؟؟؟
  • عباس IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    8 7
    سلام،باتوجه به اینکه نیجریه یک کشورنفت خیز است احتمالااین گروه جهت فراهم نمودن زمینه های دخالت وتصرف منابع نفتی نیجریه ایجاد شده است.پس از اینکه این گروه تحت فرمان فرماندهان غربی خود چندین رشته عملیات غیر انسانی وجنایتکارانه انجام داد شوالیهای غربی برای نجات مردم از دست این گروه جنایتکارکه مثلا دولت نیجریه توان مقابله با آنان را ندارد واردنیجریه می شوند وبه بهانه مقابله بابوکو حرام کنترل کشور ومنابع نفتی آن را در دست می گیرند.کشور های غربی برای به پیش بردن اهداف استعماری خود از گروهای تندرو و بی منطق استفاده می کنندمانند طالبان در افغانستان که در صورت نبود این گروه غربیها بهانه ای برای ماندن درافغانستان نداشتندومجبور به ترک این کشور بودند.طالبان نقش جاده صاف کن غربیها درافغانستان رادارد.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    15 7
    بیا شلغمم رفت قاطی میوه ها ... اینم بلده محکوم کنه
  • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    6 2
    خاک بر سر این فرزندان شیطان خدا همه را از شر وجود شماها حفظ کند.
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    5 10
    حالا چی شده خبرانلاین نظرات مفتی هارو و وهابیون را به نمایش میزارین؟ مگه خود آنها آدم درست و حسابی هستن جهاد نکاححححححححح
    • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
      11 1
      آخه نیست مسئولان ِ ما خیلی نظر دادند و خیلی اظهار تاسف کردند و خیلی اقدامات دارند انجام میدن...
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    3 2
    پناه بر خدا ،،مسلمونا همه با هم دعوا داريم