۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

العالم نوشت:

یک روزنامه آمریکایی از ماجرای تبدیل شدن یک کارگر ساده ساختمان به فرمانده یکی از گروه‌های تروریستی در سوریه پرده برداشت.

روزنامه "کریستین ساینس مانیتور" در گزارشی نوشت: آمریکایی ها و سعودی‌ها پس از انتخاب "جمال معروف" که یک کارگر ساده ساختمان بود، از او حمایت مالی کردند تا گروه مسلح جدیدی را در سوریه تشکیل دهد.
این روزنامه خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به دنبال گروه مسلحی در سوریه بودند که بتوانند از آن حمایت کنند؛ عربستان نیز جمال معروف را انتخاب کرد، و او ظرف کمتر از 3 سال به یکی از قویترین سران گروه های مسلح در سوریه تبدیل شد.
این روزنامه آمریکایی تأکید کرد که عربستان سعودی و آمریکا به جمال معروف که هیچ تحصیلات دانشگاهی ندارد، به عنوان چهره جدید مخالفان سوریه می نگرند.
جمال معروف 20 سال در لبنان یک کارگر ساده ساختمان بود که اکنون گروه مسلحی را تشکیل داده است.
نام وی نخستین بار در سال 2011 به عنوان فرمانده یک گروهک مسلح مطرح شد ولی تا سال 2012 توانست حمایت سعودی‌ها را جلب کند و عربستان نیز از او پشتیبانی مالی و تسلیحاتی کرد. گروه های دیگر مسلح در سوریه نیز که از سوی عربستان سعودی حمایت می شوند به پشتیبانی از گروه جمال معروف پرداختند. بنابراین پس از ادغام گروهک جمال معروف با چند گروهک دیگر، گروه مسلحی تحت عنوان "جبهه انقلابیون سوریه" تشکیل شد.
کریستین ساینس مانیتور خاطرنشان کرد؛ احمد جربا رئیس گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه هنگام بازدید از شمال سوریه با جمال معروف دیدار کرد البته همه معروف را می شناسند و می دانند که او و گروهش برای پول کار می‌کنند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    10 2
    از کارگر پایینترش اینجا مدیر هستن اون که چنگ و زیاد به تحصیلات کاری نداره.
  • مسعود A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    غربی ها برای خلاص شدن از شر این افراد راه حل جالبی دارند میفرستند سوریه که بکشند و کشته شوند ما چه کار میکنیم ؟
  • بی نام US ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    ان بنده خدا بدنبال یک لغمه نان بود حالا که این درگیریها او را از نانخوردن انداختن او راه دیگری بر گزیده چیه مگه وقتی یک شبه بشی فرمانده یک گروه مسلح میدانید چقدر حال میدهد
  • مهدی IT ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    1 0
    بله در یکی از روستاهای نزدیک تهران یه گچکار ساختمانی، چندین سال رئیس شورای روستاست خدا خیرش ندهولی دادهبه نون شب یه مقدار محتاج بود، تو این 10 12 سال اینقدر غصه هم ولایتی هاشو خوردمنظورم زمین هاشونو بالا کشید الان یه زندگی معمولی داره چندتا ماشین شاسی بلنده بالای 300میلیونی، خونه که نه کاخ سرتونو درد نیارم، حالا برو درس بخون شهریه دانشگاه آزاد بده بعد استخدام میشی به عنوانخدماتی با حقوق 600 هزار تومان خودمونم گول میزنیم کار نیست دیگه ،چه دل پر داشتم ،