فارس نوشت:

دادستانی دبی در بیانیه‌ای شش ایرانی را متهم کرد در ربودن عباس یزدی، شاهد پرونده کرسنت که سال گذشته در امارات ناپدید شد دست داشته‌اند.

عصام الحمیدان دادستان کل دبی در بیانیه ای اعلام کرد که دادستانی این منطقه 6 ایرانی را به ربودن عباس یزدی که سال گذشته در امارات ناپدید شد، متهم کرده است.

به گزارش رویترز، مقامات دادستانی دبی در ماه ژانویه 3 ایرانی را به اتهام ربودن عباس یزدی در قالب یک گروه بازداشت کردند.

به نوشته این گزارش، عباس یزدی که یک شرکت تجاری در امارات دارد از ژوئن گذشته در این کشور ناپدید شده است.

در بیانیه دادستانی دبی آمده است، مظنونان اعتراف کرده اند که به یزدی حمله کرده و به وی دارو خورانده اند و توانسته اند وی را از طریق یک بندر از این کشور خارج کنند؛ اما این بیانیه در مورد جزئیات مکان تقریبی نگهداری یزدی توضیحی نداد.

بنا بر اظهارات عصام الحمیدان در این بیانیه، 3 نفر از این افراد در بازداشت و 3 تن دیگر آزاد هستند. آنها به ربایش، تهدید و حمله یزدی متهم هستند و زندگی وی را در معرض خطر قرار داده اند.

بیانیه الحمیدان به گزارش منتشره از سوی منابع اماراتی در ماه آوریل مبنی بازداشت 4 ایرانی مظنون به ربودن یزدی در تایلند و اخراج آنها به امارات هیچ اشاره ای نکرده است.

رسانه های خارجی و همسر عباس یزدی تلاش می کنند ناپدید شدن وی را به ایران نسبت دهند اما ایران هر گونه نقش و دخالت در ناپدید شدن وی را رد کرده است.

عباس یزدی 44 ساله شاهد پرونده کرسنت در 25 ژوئن سال 2013 پس از اینکه از طریق ویدئو کنفرانس از دفتر کار خود در دبی، مدارکی به دادگاه این پرونده ارائه داد، ناپدید شد.

قرار بود یزدی در دادگاه لاهه حضور پیدا کند و شهادت وی برای ایران بسیار مهم بود و می‌توانست مسیر پرونده را به نفع ایران تغییر دهد اما رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند ناپدید شدن وی را به ایران نسبت دهند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AE ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    7 0
    از آقای روحانی این پرسشرو دارم, چرا عوارض خروجی مسافرین مقیم, گه در دوره آقای احمدینژاد ٤٥ تومان بود و حذف شد از چند وقت پیش شده ٧٥ هزار تومان؟ منی که ٤ فرزند دارم باید نیم میلیون بدم وقتی میخام از کشور خودم خارج بشم؟ چرا وقتی پول کم میارن میبندن به جیب خارجی نشینها, سر موضوع سربازی هم همین بوده و هست, بابا هر کی که خارج از کشور زندگی میکنه که میلیارد نیست