فارس نوشت:

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: اواخر سال ۹۰ و اوایل ۹۱ دانشگاه تربیت‌معلم پیشنهاد کرد نام این دانشگاه به خوارزمی تغییر داده شود و بنده نیز جزو موافقان بودم بنابراین دیگر نمی‌توانیم با نام خوارزمی دانشگاه راه‌اندازی کنیم.
محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان عصر امروز پنجشنبه در اولین گردهمایی شاخه جوانان این بنیاد در کانون توحید تهران به چگونگی تشکیل بنیاد متبوعش اشاره کرد و گفت: تشکیل بنیاد امید ایرانیان را از اواخر 84 شروع کردیم چراکه بنیادی با عنوان بنیاد باران تشکیل شده بود و بنده نیز در آن عضو بودم و این بنیاد استفاده از مدیران میانی به بالای دولت اصلاحات را در دستور کار داشت.

بخشهایی از سخنان عارف در این گردهمایی:
-عضویت در بنیاد باران دارای شرط سنی نیز بود که افراد باید بالای 40 یا 45 سال سن داشته باشند. بنابراین به طور طبیعی جوانان با انگیزه نیاز به تشکل داشتند.

-اخلاق، اعتدال و خردورزی مبنای حرکت این بنیاد بوده و هست، جهت‌گیری بنیاد غیرحزبی و سیاسی است یعنی این بنیاد در زمینه‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت دارد. بنابراین این گفتمان با رویکرد اخلاق‌مداری به تأئید جمع رسید.

-‌اساسنامه بنیاد در 15 خرداد 88 به تصویب هیأت مؤسس رسید و یازده مرداد 88 نیز از وزارت کشور تقاضای مجوز کردیم و همزمان در تاریخ 8 شهریور 88 بنیاد نیز به ثبت رسید.

-اساسنامه با سه محور کلی اخلاق‌مداری، جوان‌گرایی و میانه‌روی و شایسته سالاری به ثبت رسید و فعالیت بنیاد شروع شد.

-مجوز وزارت کشور برای بنیاد امید ایرانیان چهار سال به طول انجامید، چون مجوز وزارت کشور را نداشتیم نمی‌توانستیم در استان‌ها فعالیت کنیم اما در تهران شروع به کار کردیم.

-25اسفندماه سال گذشته بود که مجوز فعالیت از وزارت کشور برای بنیاد امید ایرانیان صادر و این بنیاد وارد مرحله سوم شد، در مرحله سوم نیز گسترش فعالیت‌های بنیاد در دستور کار قرار گرفت بنابراین بنیاد ایرانیان امروز از لحاظ حقوقی کوچکترین شبه‌ای ندارد.

-ما تقاضای مجوز دانشگاه را در اواخر 84 ارائه دادیم، در هیأت‌مؤسس دانشگاه نیز برجستگان دانشگاهی کشور و سه تن از اساتید دانشگاه تهران و سه تن از وزرای سابق علوم حضور داشتند.
-وزرات علوم، اواخر 84 موافقت اصولی را با آموزشگاهی تحت عنوان آموزشگاه خوارزمی انجام داد اما ما بعد از سال 84 با مشکلی همچون مشکل اقتصادی روبرو شدیم. البته زمین دانشگاه در هشتگرد خریداری شده بود.

-اواخر سال 90 و اوایل سال 91 دانشگاه تربیت معلم پیشنهاد داد که نام این دانشگاه به نام خوارزمی تغییر عنوان داده شود و من نیز موافق بودم چون مبنای اخلاق‌مداری بود و وزارت علوم نیز موافقت اصولی انجام داده بود و نمی‌توانستیم با این نام مخالفت کنیم بنابراین دیگر نمی‌توانیم با نام خوارزمی دانشگاه ایجاد کنیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =